رونمایی از ۳ طرح بزرگ شهرداری دامغان

شهردار دامغان با اشاره به رونمایی از سه طرح این نهاد عمومی گفت: سامانه الکترونیکی شهروند سِپار و سامانه املاک و مستغلات شهرداری دامغان آغاز به کار کرد و طرح بیمه رایگان آتش‌سوزی و بلایای طبیعی به ازای پرداخت به موقع عوارض در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، مسلم نصرتی در این باره اظهار کرد: دامغان به عنوان اولین شهر کشور طرح بزرگ شهروند سپار را اجرایی کرده است که شهروندان می‌توانند با رایانه و تلفن همراه از این سامانه استفاده کنند.

وی ادامه داد: شهرداری دامغان از سال ۹۱ برنامه ۱۰ ساله‌ای در حوزه IT داشت که هم اکنون نتیجه داده است و راه اندازی سامانه الکترونیکی شهروندسپار به عنوان یکی از فعالیت‌های زیر بنایی در حوزه طرح‌های زیر ساختی خدمات موفق به مردم معرفی شد.

شهردار دامغان اضافه کرد: در راستای راه‌اندازی سامانه شهروند سِپار تمامی پرونده‌ها و بایگانی‌های فیزیکی تبدیل به بایگانی الکترونیکی می‌شود.

وی افزود: با راه اندازی نرم افزار جامع شهروندسپار همشهریان می‌توانند با کاربری شخصی در منزل به‌صورت غیرحضوری پروانه ساختمان اخذ و امور دیگر را انجام دهند و هیچ نیازی به مراجعه به شهرداری و بانک نداشته باشند.

نصرتی به اهداف راه‌اندازی این سامانه اشاره کرد و گفت: حذف مراجعه مردم به شهرداری، دریافت آسان استعلام و پرداخت بدهی‌ها، درخواست اخذ پروانه و دریافت پایان کار، از بین رفتن نگرانی در زمینه فساد اداری، کم شدن تردد و رفت و آمد در سطح شهر، کاهش روند ترافیک، شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه از مزیت‌های اصلی راه اندازی این سامانه الکترونیکی است.

وی اظهار کرد: راه اندازی سامانه املاک و مستغلات شهرداری دامغان، دومین طرح این مجموعه است که در زمینه روند واگذاری، ترخیص، فروش و مزایده و همه موارد مرتبط با املاک و مستغلات قابلیت دارد.

شهردار دامغان خاطر نشان کرد: طرح بیمه رایگان آتش سوزی و بلایای طبیعی در قبال پرداخت به موقع عوارض شهرداری در دامغان اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا
کد خبر 496897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.