پایان حسرت منچستری‌ها یا تکرار اتفاق تلخ ۲۰۰۸ برای چلسی؟

فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۱ امشب در ورزشگاه دراگائو پورتو برگزار می‌شود و ۳۳ درصد از ظرفیت ورزشگاه در اختیار هواداران قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب شنبه ۸ خرداد، فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۰ - ۲۰۲۱ قرار است برگزار شود، جایی که منچسترسیتی و چلسی به مصاف هم می‌روند. ساعت شروع این رقابت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت ایران است.

قضاوت این رویداد حساس را آنتونیو متئو لاهوز برعهده دارد. این دیدار ابتدا قرار بود در کشور ترکیه انجام شود اما محدویت‌های کرونایی ورزشگاه "دراگائو" پورتو را میزبان این بازی کرد.

فینال امشب، مسابقه‌ای تمام انگیسی است. در یک سمت آبی و آسمانی‌های اتحاد قرار دارند که با تفکرات پپ دوران درخشانی طی می‌کنند. آن‌ها امسال هفتمین قهرمانی لیگ برتر فوتبال انگلیس را کسب کردند و برای سومین بار در چهار سال اخیر بر قله پرمرلیگ ایستادند.

پپ چهار سالی است در شهر منچستر حضور دارد و با خرج‌های کلانش فقط یک هدف دنبال می‌کند، این که سیتیزن‌ها را فاتح لیگ قهرمانان اروپا کند. او از زمان جدایی از بارسا همیشه ناکام بزرگ UCL بوده و حالا می‌خواهد ثابت کند که اینطور نیست.

آبی و آسمانی‌ها فوتبال جذاب و فوق‌العاده زیبایی تحت نظر نابغه اسپانیایی انجام می‌دهند و با حذف پاریس پرستاره در نیمه نهایی، حالا باید قدم آخر را محکم بردارند. این روزها شایعه‌های زیادی به گوش می‌رسد که لاپورتا با گواردیولا در تماس است تا او را به جمع کاتالان‌ها بازگرداند.

همه می‌گویند خوان لاپورتا منتظر است امسال پپ جام لیگ قهرمانان اروپا را با منچستر بالای سر ببرد تا در اوج او را از اتحاد خارج کند، درست مثل خداحافظی با بارسلونا در سال ۲۰۱۲، تا رؤیای این رئیس کارکشته محقق شود فرد اسپانیایی دوباره به خانه بازگردد.

سرمربی سیتی اما اینها را تکذیب کرده و گفته است در هر صورت آینده او تغییر نمی‌کند و در منچستر می‌ماند. البته منطقی هم به نظر می‌رسد، اگر به این موضوع فکر کنیم که این مربی چرا باید تیم آماده شهر منچستر را رها کند و به جایی بازگردد که یک ویرانه را باید از نو بسازد، به جواب‌های روشنی می‌رسیم‌.

پایان حسرت منچستری‌ها یا تکرار اتفاق تلخ ۲۰۰۸ برای چلسی؟

در آن سمت چلسی هم که FA CUP را به لستر باخته بود، در هفته آخر لیگ برتر شرایط سخت و پیچیده‌ای برای صعود داشت و با تیم راجرز باید جهت کسب سهمیه رقابت می‌کرد. شکست تیم توخل مقابل استون ویلا و کسب تنها یک امتیاز توسط لستر مقابل تاتنهام، تیم راجرز را راهی UCL می‌کرد، اما شکست روباه‌ها هم رقم خورد و در این ماراتن کسب سهمیه، چلسی سربلند بیرون آمد.

آبی‌های لندنی پس از روی کار آمدن توخل آلمانی، شرایط بسیار مناسبی دارند و پپ نباید آنها را دست کم بگیرد. آنها یک بار در سال ۲۰۰۸ مقابل یک تیم منچستری از نوع یونایتد شکست خورده‌اند و یک بار هم با دی متئو فاتح آن شده‌اند. باید دید امسال با توخل چه می‌کنند.

مالکان دو تیم به چاه‌های نفت وصل هستند و بازیکنان تاپی در اختیار دارند و تیمی از پیش برنده یا بازنده نیست. به همان اندازه که پپ مشتاق است ناکامی خودش را جبران کند و شیخ منصور و هواداران سیتی را به رؤیای چند ساله‌ای که برایش میلیاردها پوند هزینه کرده، برساند، درست همانقدر هم آبرامویچ روس سودای قهرمانی در سر دارد.

همه بازیکنان دو تیم در این دیدار می‌توانند بازی کنند و مشکلی ندارند. در تیم شهر منچستر، طبق گفته "مارسلو بچلر" ایلیکای‌گوندوغان با مصدومیت عضله پا مواجه است اما پزشکان این تیم اعلام کرده‌اند هافبک ترک تبار آلمانی، مشکلی برای شرکت در این مسابقه ندارد.

پایان حسرت منچستری‌ها یا تکرار اتفاق تلخ ۲۰۰۸ برای چلسی؟

در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، چهار بازیکن توانسته‌اند بیشترین گل را برای یک باشگاه انگیسی به ثمر برسانند. آنری و نیستلروی مشترکا ۳۵ گل زده‌اند و آگوئرو و دروگبا هم با ۳۶ گل زده، در صدر این لیست هستند.

ستاره آرژانتینی سیتی که در هفته آخر لیگ انگیس دو گل به پالاس زد و با بالا بردن جام، خداحافظی با شکوهی با شهر منچستر و استادیوم اتحاد داشت، امشب هم این فرصت را دارد تا گل بزند، جام لیگ قهرمانان بگیرد و با عبور از دروگبا، بهترین گلزن اروپایی یک باشگاه انگیسی شود و به افسانه خود در انگلیس و منچستر پایان دهد.

منچستر سیتی در ۷ بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان پیروز شده است همچنین در ۷ بازی قبلی چلسی در لیگ قهرمانان کمتر از ۲.۵ گل زده شده است. سیتیزن‌ها در ۷ بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان حداقل ۲ گل زده‌اند این در حالی است که در ۵ بازی از ۶ بازی قبلی خانگی منچسترسیتی مقابل چلسی بیش از ۲.۵ گل زده شده است. چلسی هم در ۱۱ بازی از ۱۲ بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان شکست نخورده است.

با اعلام یوفا و موافقت مقامات پرتغال، فینال لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه دراگائو پورتو با حضور ۱۶۵۰۰ تماشاگر (۳۳ درصد ظرفیت ورزشگاه) برگزار خواهد شد. ۶ هزار بلیت، سهمیه هواداران هر کدام از دو تیم چلسی و منچسترسیتی است. قیمت بلیت‌های این مسابقه از ۷۰ تا ۶۰۰ یورو تعیین شده است (در ۴ سطح) این در حالی است که بلیت‌های فینال چهارشنبه شب لیگ اروپا با قیمتی ۴۰ تا ۱۳۰ یورویی به فروش می‌رسیدند.

کد خبر 496857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.