اجباری شدن واکسن کرونا برای دانشجویان آمریکایی

اعضای جامعه دانشگاهی دانشگاه ایالتی میشیگان درخواست کردند که برای ترم پاییز حتما واکسیناسیون آنها در برابر COVID-۱۹ انجام شود.

به گزارش ایمنا، دانشجویان و اساتید دانشگاه ایالتی میشیگان از "ساموئل استنلی" رئیس این دانشگاه درخواست کردند که واکسیناسیون این افراد در برابر کووید -۱۹ به یک مأموریت تبدیل شود تا بتوانند برای ترم پاییز به دانشگاه بازگردند و آموزش را به صورت حضوری از سر گیرند.

استنلی در پاسخ به این درخواست اظهار کرد: من به مطالبات دانشجویان و اساتید به دقت گوش می‌دهم و فکر می‌کنم با این نحوه پاسخگویی، به کنترل شیوع کووید -۱۹ در سطح ملی کمک می‌شود.

در این میان شورای دانشگاه متشکل از سنای دانشکده و نماینده دانشجویان برای کمک به دانشجویانی که ممکن است که دسترسی عادلانه به واکسن نداشته باشند، چند مورد استثنایی را تأیید کرده است. دانشگاه‌های دیگر مانند واشنگتن و روتگرز چند ماه قبل واکسیناسیون دانشجویان را اجباری کردند؛ دانشگاه هاروارد نیز استفاده از ماسک را اجباری کرده است.

تاکنون بیش از ۳۰ دانشگاه آمریکایی اعلام کردند که اگر دانشجویان در برابر "کووید -۱۹" واکسینه نشوند، اجازه ورود و بازگشت به کلاس‌ها را ندارند. این الزام با تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا در تأثیرگذاری واکسن‌های کووید -۱۹ اجرا شده است. دانشگاه‌های کالیفرنیا به لیست موسساتی اضافه شدند که تزریق واکسن را اجباری می‌کنند.

این شرایط در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا در مورد اجرای دستور تزریق واکسن به دانشجویان و کارمندان خود اختلاف نظر دارند، چراکه معتقدند واکسن، آزادی‌های شخصی، مذهبی و یا انتخاب‌های پزشکی افراد را از آنها سلب می‌کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 496839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.