قاضی‌زاده هاشمی: تورم را به زیر ۵ درصد می‌رسانیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما ۴.۵ میلیون مسکن کمبود داریم و برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای تامین این میزان مسکن انجام دادیم.

به گزارش ایمنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در گفت‌وگویی یکی از مسائل اصلی مردم را تورم و گرانی‌ها دانست و گفت: امسال تورم رکورد زنی کرد و به ۵۰ درصد رسید. این تقریباً در ۷۰، ۸۰ سال گذشته بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه خیلی از کشورها مساله تورم را حل کردند گفت: ما یک برنامه‌ریزی ویژه کردیم که کمتر از ۴ سال نرخ تورم را نه تنها تک رقمی کنیم بلکه به زیر ۵ درصد برسانیم و آن را ثابت نگه داریم.

قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: اقدام دوم که باید به آن توجه کرد، تأمین مسکن برای مردم است. ما ۴.۵ میلیون مسکن کمبود داریم و ما یک برنامه‌ریزی ضربتی برای تأمین این میزان مسکن انجام دادیم.

وی گفت: یک عده مردم نمی‌توانند برای تأمین مسکن مشارکت مالی کنند، بخصوص الان که مسکن گران شده است و متوسط انتظار برای مسکن‌دار شدن ۳۵ سال شده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ادامه داد: یک زمانی این عدد ۱۰ سال بود یعنی اگر کسی دارایی‌های خود را ذخیره می‌کرد، بعد از ۱۰ سال می‌توانست صاحب خانه شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه ما پدیده بد مسکنی و مسکن فرسوده هم داریم، گفت: ما باید مساله بی سرپناهی را حل کرده و سه دهک پایین را هم بدون اینکه مشارکت مالی داشته باشند، صاحب مسکن کنیم و به صورت قسطی طی ۳۰ سال از آن پس بگیریم؛ یعنی یک نوع اجاره به شرط تملیک است.

منبع: مهر

کد خبر 496778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.