جلیلی: نتایج مطالعات «دولت سایه» را به دولت مستقر اعلام می‌کردیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در طول ۸ سال گذشته سعی کردیم تحت عنوان دولت سایه مسائل کشور را سایه به سایه دنبال کنیم و نتایج آن را هم به دولت مستقر ارائه دهیم.

به گزارش ایمنا، سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در گفتگویی اظهار کرد: روزی ۲ هزار میلیارد تومان در کشور خلق پول می‌شود، آیا به همین میزان تولید کالا داریم؟ طبیعی است وقتی این میزان خلق پول داشته باشید نمی‌توانید به همان میزان جلوی تورم را بگیرید زیرا این پول وارد بازار می‌شود و کسانی که این پول را دارند، امکان خریداری هم دارند و کسانی که این پول را ندارند، مدام فاصله شدیدتر می‌شود.

وی گفت: برای همین باید به صورت اساسی با تورم برخورد کنیم نه اینکه به شکل مُسَکن، یک روزه، یک‌ماهه و حتی یک ساله برخورد کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما در طول ۸ سال گذشته سعی کردیم تحت عنوان دولت سایه همراه با جوانان، متخصصین، اساتید و مدیران با تجربه، مسائل کشور را سایه به سایه دنبال کنیم. یعنی مثل یک دولت، در عرصه‌ها و موضوعات مختلف مطالعه و بررسی داشته باشیم، مساله‌ها را پیدا کنیم و پاسخ‌های معتبر برای آن را بیابیم.

جلیلی گفت: این پاسخ‌ها را فقط در اتاق‌های دربسته پیدا نکردیم بلکه با حضور در میدان، در شهرک‌های صنعتی، دانشگاه‌ها، سر زمین‌ها و در جلسات با اصناف به دست آوردیم. اینها تک به تک مورد بحث قرار گرفته و ما ۸ سال سعی کردیم تمرینِ کار دولت را به موازات دولت انجام دهیم.

وی افزود: البته همه نتایجی که به آن می‌رسیدیم بلافاصله به دولت مستقر اعلام می‌کردیم و اصلاً بنای ما این نبود که اگر روزی سر کار آمدیم این کارها را بکنیم اما دوستان دولت باید تصمیم می‌گرفتند که نتایج یافته‌های ما را استفاده کنند یا نه.

منبع: مهر

کد خبر 496773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.