زمان ثبت نام کتب درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ۶ تیرماه خواهد بود.

به گزارش ایمنا، حسن ملکی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر تهران، از تیراژ ۱۴۶ میلیون کتاب در سال خبر داد و اظهار کرد: زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی به شکل گروهی و انفرادی دانش آموزان میان پایه از دوم تا ششم ابتدایی و پایه‌های هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از ۲۲ فرودین آغاز شده و تا ۲۲ خردادماه جاری ادامه دارد.

اصلاح سفارش کتاب‌های درسی از ۱۴ خرداد

وی زمان اصلاح سفارش برای همه دوره‌های تحصیلی را ۱۴ خردادماه اعلام و عنوان کرد: توزیع کتاب‌های درسی از منطقه به مدرسه از ۳۰ مرداد ماه آغاز می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: مدارس نیز کار توزیع کتاب‌های درسی بین دانش آموزان را از ۱۰ شهریور ماه آغاز و تا اول مهرماه ادامه خواهند داد.

ملکی آمار دانش آموزان میان پایه را ۱۱ میلیون و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: تا کنون ۸ میلیون و یکصد هزار ثبت سفارش کتاب درسی برای دانش آموزان میان پایه، داشتیم بنابراین بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دانش آموزان مذکور، همچنان اقدام به ثبت سفارش کتاب نکرده‌اند.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های ورودی از ۶ تیر

وی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم را از ۶ تیرماه اعلام و عنوان کرد: کارگروه ناظر بر ثبت کتاب‌های درسی همچنان فعال باشند و فرآیند ثبت سفارش را پیگیری کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص قیمت کتاب‌های درسی اظهار کرد: با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش، کاغذ مورد چاپ کتاب‌های درسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین شده است، بنابراین میانگین افزایش قیمت کتاب‌های درسی در دوره ابتدایی و دوره‌های اول و دوم متوسطه، حدود ۲۵ درصد و در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ۲۸ درصد است.

منبع: رکنا

کد خبر 496745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.