آغاز خدمات حضوری کتابخانه‌های عمومی کشور در مناطق نارنجی از هشتم خرداد

با توجه به ابلاغ جدید معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد و تمهیدات از پیش تعیین شده در خصوص ادامه فعالیت حضوری کتابخانه‌های عمومی، از هشتم خردادماه ۱۴۰۰ کتابخانه‌های عمومی واقع در مناطق با سطح هشدار نارنجی ارائه خدمات منابع خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با توجه به رنگ بندی کرونایی نقاط مختلف کشور و بر اساس تمهیدات اندیشیده شده از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد، امکان ارائه خدمات امانت کتاب به اعضای کتابخانه های عمومی مناطق با رنگ‌بندی نارنجی از نظر شرایط کرونایی از روز شنبه شتم خرداد فراهم شد.

بر این اساس از روز شنبه کتابخانه‌های عمومی کشور که در مناطق با رنگ‌بندی نارنجی به لحاظ شرایط کرونایی قرار دارند به ارائه خدمات امانت منابع می‌پردازند. در این شرایط سالن های مطالعه تعطیل بوده اما بخش امانت کتابخانه به روال سابق و بر اساس شیوه‌نامه های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و شیوه نامه‌های ابلاغی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی به ارائه خدمات خواهند پرداخت.
در این شرایط رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع افراد در بخش های مختلف کتابخانه شامل لابی، راهروهای مخازن، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه الزامی بوده و اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است به جز شهرهای با سطح هشدار قرمز که کتابخانه‌های عمومی تنها به ارائه خدمات مجازی می‌پردازند، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در مناطق با سطح هشدار نارنجی، زرد و آبی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ارائه خدمات حضوری به اعضا می‌پردازند.

در حال حاضر ۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبر 496690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.