حامیان رژیم متجاوز صهیونیستی باید پاسخگو باشند

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو با اشاره به حملات ددشمنانه رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در جریان درگیری‌های اخیر تصریح کرد که حامیان صهیونیسم هم به دلیل مانع‌تراشی در اجرای عدالت مقصر و باید پاسخگو باشند.

به گزارش ایمنا، اسماعیل بقایی هامانه روز پنجشنبه در نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد بررسی نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: زمانی‌که درباره اوضاع فلسطین اشغالی صحبت می‌کنیم باید همواره واقعیت‌ها را مد نظر قرار دهیم: فلسطین سرزمینی است که طی دهه‌های گذشته در حال کوچک شدن است و فلسطینیان تحت تاثیر طولانی‌ترین و بی رحم‌ترین نظام نقض حقوق بشر و قوانین حقوق بشر بین‌المللی در یک رژیم ارتشی آپارتاید به سر می‌برند.

وی تصریح کرد؛ مادامی که اشغال‌گری در فلسطین به واسطه سازش یا سکوت جریان داشته باشد و جنایات جنگی بی‌رحمانه و علیه بشریت همراه با مصونیت برای جنایت‌کاران همراه باشد، خشونت‌ها در این منطقه به پایان نخواهد رسید.

سفیر کشورمان خاطر نشان کرد: که اجرای عدالت و پاسخگویی برای جنایات صورت گرفته علیه فلسطینیان باید به خواسته فوری جامعه جهانی تبدیل شود. وی همچنین عنوان کرد؛ حامیان (رژیم) اسرائیل هم که جنایت‌ها و وحشی‌گری‌های این رژیم را به بهانه «حق دفاع از خود» توجیه می‌کنند باید به دلیل پشتیبانی و جسور کردن جنایتکاران و مانع‌تراشی در اجرای عدالت حساب پس دهند.

بقایی هامانه با بیان اینکه یکسان انگاری قربانیان فلسطینی با متجاوزان صهیونیستی یک قرائت بی اساس و غیر انسانی است خاطر نشان کرد که تنها راه حل پایدار برای رهایی جهان از این معضل از طریق برگزاری همه‌پرسی بین تمام ساکنین فلسطین شامل آوارگان و پناهجویان، برای حق تعیین سرنوشت محقق می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 496684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.