اصفهان در رتبه دوم شاخص‌های آموزش عالی کشور قرار دارد

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: فضای خوب به وجود آمده در دانشگاه باعث شده که اصفهان بعد از تهران مقام دوم را از نظر شاخص‌های آموزش عالی در کشور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ طالبی بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه - ۶ خردادماه - در آئین بهره‌برداری از سالن چندمنظوره ورزشگاه ولایت دانشگاه اصفهان با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهار کرد: افتخار داشتیم در سال ۱۳۸۱ حین سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی، هزینه‌ای برای این ورزشگاه در دانشگاه اصفهان در نظر گرفته شد و خوشبختانه امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش‌ها برای افتتاح سالن چندمنظوره این مجموعه ورزشی هستیم.

وی افزود: عنایت و توجه دولت تدبیر و امید به دانشگاه‌های بزرگ کم سابقه بود و حضور اساتید فرهیخته و نخبگان در دانشگاه‌های بزرگ محیط را برای رشد، توسعه و تولید علم فراهم کرد.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به دستور معاون رئیس جمهور در خصوص همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، تصریح کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه اصفهان منشأ خیر و برکت برای جامعه شدند؛ این دانشگاه در حال حاضر یکی از پنج دانشگاه برتر کشور است، البته وجود دانشگاه صنعتی، علوم پزشکی، هنر و کاشان نیز بر نقش این استان در توسعه علمی کشور افزوده است.

طالبی ادامه داد: دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه معین استان‌های اطراف از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شده و خوشحالیم فضای خوب به وجود آمده در آن باعث شده که اصفهان بعد از تهران مقام دوم را از نظر شاخص‌های آموزش عالی کشور داشته باشد.

وی اضافه کرد: در هشت سال گذشته، عملکرد دانشگاه اصفهان مناسب بوده و شاخص‌ها نشان می‌دهد وضعیت رو به بهبودی در این دانشگاه به وجود آمده است؛ تعداد دانشجویان این دانشگاه از ۱۱ هزار نفر به بیش از ۱۶ هزار نفر رسیده است. در حال حاضر ۵۵ درصد از اعضای هیئت علمی استاد یا استادیار هستند.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۳۰۰ مقاله از سوی اساتید این دانشگاه تولید شده، خاطرنشان کرد: رویکرد فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه به سمت رفع مشکلات و معضلات نظام اجتماعی پیش رفته و خرسندیم که شاهد بهبود شاخص در منابع انسانی دانشگاه اصفهان بوده‌ایم. بیش از ۴۰۰ نفر عضو غیر هیئت علمی از کارکنان کاهش یافته و این نشان‌دهنده بهبود محسوس شاخص‌های منابع انسانی در دانشگاه است.

طالبی افزود: بودجه دانشگاه اصفهان در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۲، بیش از چهار برابر افزایش یافته و بر اساس اولویت‌های در نظر گرفته شده با کاهش بودجه پرسنلی‌، توسعه فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه اصفهان را در دستور کار قرار دادیم. بیش از ۵۰ هزار مترمربع ساختمان در مدت هشت سال اخیر احداث شده و بیش از ۵۰ هزار مترمربع از ساختمان‌های دانشگاه نیز در این مدت مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفته که نقش خیران و تسهیلات بانکی در تأمین مالی این پروژه‌ها غیرقابل انکار است و امروز شاهد وضعیت نسبتاً خوبی در دانشگاه اصفهان هستیم.

وی یادآور شد: ساخت سالن ورزشی دانشگاه با استفاده از منابع تخصیص داده شده از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت پذیرفته و شاهد رشد بیش از ۹۲ درصدی این سالن چندمنظوره در بازه زمانی ساخت آن بوده‌ایم.

کد خبر 496620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.