GIS ابزاری نوین برای مدیریت شهرها است

یک کارشناس ارشد برنامه‌ریزی شهری گفت: سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) به عنوان ابزاری نوین و قدرتمند در اختیار مدیران شهری، نقش و جایگاه ویژه ای در مدیریت املاک شهرها دارد.

عباس زراعت کاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دنیای امروز دنیای اطلاعات و استفاده بهینه از آن است بدون شک مدیران شهری می‌توانند با استفاده از اطلاعات درست تا حدود بسیار زیادی مشکلات شهرها و نیازهای شهروندان را رفع کنند.

وی افزود: با توجه به گسترش و توسعه روزافزون شهرها، مدیریت شهری به شکل نوین، نیازمند ابزارهای جدید برای مدیریت بهتر و خدمات‌رسانی سریع‌تر به شهروندان بوده که یکی از مهمترین آنها سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) برای مدیریت املاک است.

این کارشناس ارشد برنامه‌ریزی شهری، مدیریت املاک را یکی از موضوعات بسیار مهم در مدیریت شهری دانست و ادامه داد: داشتن اطلاعات دقیق، کامل و به روز، شامل اطلاعات مکانی (مکان مرجع) و اطلاعات توصیفی مربوط به قطعه زمین‌ها و ساختمان‌ها و همچنین توانایی تجزیه و تحلیل روی هر کدام از این داده‌ها، مزایای بسیار زیادی برای مدیران شهری در جهت رفع نیازها و مشکلات آن دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) با در اختیار قرار دادن امکانات مختلف جمع آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات به عنوان ابزاری نوین و قدرتمند می‌تواند امکان مدیریتی توانمندی را در شهرها فراهم کند.

زراعت کاری گفت: فرض کنید، قصد داریم ساختمان‌های بیشتر از سه طبقه را در سطح شهر شناسایی کرده و تصمیماتی را در این راستا اتخاذ کنیم با کمک (GIS) می‌توانیم در عرض چند دقیقه این اطلاعات را به صورت گویا و کامل به دست بیاوریم و در مورد آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: مدیران شهری و تصمیم‌گیران مرتبط با مباحث شهری در جهت شیوه‌های نوین و علمی گام بردارند.

کد خبر 496543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.