مجتمع خرازی؛ محرک توسعه فرهنگی و اجتماعی جنوب تهران

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: با افتتاح مجتمع فرهنگی تاریخی گردشگری خرازی و راه‎اندازی، رونمایی و فعالیت پر ارزش این مجموعه فاخر و ارزشمند می‌توان یکی از پیشران‌ها و محرک‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی و گردشگری در جنوب تهران و شهر ری باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جواد حق شناس در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی تاریخی گردشگری خرازی در منطقه ۲۰ شهرداری تهران برگزار شد. مراسمی که شاید سالیان سال منتظرش بودیم محقق شد و بحمدالله این توفیق پیدا شد که بتوانیم شاهد راه‎اندازی و رونمایی و فعالیت پر ارزش این مجموعه فاخر و ارزشمند و یکی از پیشران‌ها و محرک‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی و گردشگری در جنوب تهران و شهر ری باشیم.

ری سابقه‌ای چند هزار ساله دارد و هم اهمیت میراثی و تاریخی مربوط به قبل از اسلام در این شهر درخشان است و بخش هم مربوط به بعد از اسلام. شاید نگین این حوزه هم حضرت عبدالعظیم حسنی باشد. حضرت امام‎زاده عبدالله ابن‎بابویه و دیگر بزرگان و دیگر امامزاده‌های بزرگوار در کنار حضرت عبدالعظیم موقعیت ویژه‌ای را برای این شهر خلق کرده است.

تلاشی که در چند سال گذشته در شورای شهر داشتیم که در حوزه پهنه گردشگری جنوب تهران با تمرکز بر ری و ایجاد پیوند بین مجموعه فرهنگی رازی، برج طغرل، اماکن متبرکه شهر ری و مجموعه چشمه علی و حوزه بی بی شهربانو از محورهای اصلی آن بود. در این بخش در برنامه پنج ساله سوم تأکیدات جدی شده و تلاش کردیم با پیگیری اختصاص بودجه، با وجود کاهش بودجه فرهنگی شورا، تمرکز کردیم و حداقل سعی کردیم همین بودجه کم را در جای مناسبی هزینه کنیم و یکی از این اتفاقات، پیگیری همین مجموعه بود که به سهم خود از آقای صبوری و همکارانشان تشکر خود را خدمت این عزیزان اعلام می‌کنم.

کار سخت افزاری آن انجام شده است، اما من این بخش را شاید ۳۰ درصد از کار می‌دانم و ۷۰ درصد بعدی، نظام بهره‌برداری از مجموعه است که به شدت ارزشمندتر و بسیار مهم‌تر است. امروزه سالن‌های سینمایی در تهران داریم که به خاطر مسائل کرونا اکثراً دچار رکود و تعطیلی شده‌اند و هفتاد الی هشتاد درصد سالن‌های تئاتر دچار رکورد شده‌اند.

یکی از بیشترین سرمایه‌های این شهر را در گذشته در منطقه جنوب تهران در مجموعه هنری خاوران سرمایه‌گذاری کردیم که اگر آمارش را بگیریم در ۳۶۵ شاید یک ماه هم کار نکرده و این فاجعه است، امیدوارم در اینجا با مشکلاتی که در مجموعه‌های دیگر فرهنگسراهای شهر مانند خاوران روبرو شدیم، مواجه نشویم.

می‌توانیم این مجموعه ارزشمند را برای شهر و برای ری ماندگار کنیم و به دوستانی که نگران ری هستند و دغدغه‌های ری را دارند می‌گویم این مجموعه می‌تواند پیشران توسعه باشد. یعنی به نوعی بتواند به سایر حوزه‌های شهری کمک کند و حلقه‌های ارتباطی بسیار ارزشمندی را که وجود دارد، دنبال کند. "

کد خبر 496537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.