ضاربان محیط‌بان قمیشلو شناسایی شدند/ نیازمند حمایت دستگاه قضایی هستیم

فرمانده یگان حفاظتی محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه نیازمند حمایت دستگاه قضایی هستیم، گفت: محیط بان زخمی قمیشلو در درگیری با شکارچیان غیرمجاز دچار شکستگی سر و بینی شد و پس از انجام اقدامات درمانی تا حدودی به وضعیت مناسب رسید متخلفان و ضاربان شناسایی شدند و مورد پیگرد قانونی هستند.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص درگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه قمیشلو که منجر به ضرب و جرح یک محیط‌بان شد، اظهار کرد: عصر روز گذشته یکی از محیط‌بانان منطقه قمیشلو دو فرد موتورسوار را در پی شکار آهو مشاهده می‌کند که با تعقیب آنها توسط محیط‌بان ما، موتورسواران در حین متواری شدن با وی درگیر می‌شوند و با چوب به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و حتی موتور این مأمور را به سرقت می‌برند و در منطقه جهادآباد در حوالی شاهین شهر رها می‌کنند.

محیط‌بان قمیشلو از بیمارستان مرخص شد

وی افزود: این محیط‌بان توسط دیگر محیط‌بانان منطقه به اورژانس بیمارستان شاهین شهر منتقل می‌شود و شب گذشته در بیمارستان بستری بوده و به دلیل شکستگی سر و بینی اقدامات درمانی لازم برای ایشان انجام شد و پس از اینکه تا حدودی به وضعیت مناسب رسید از بیمارستان مرخص شد.

فرمانده یگان حفاظتی محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: متخلفان و ضاربان شناسایی شدند و مورد پیگرد قانونی هستند و از طریق مراجع قضائی روند دستگیری آنها انجام می‌شود.

ورود حیات وحش به اطراف روستاها و مزارع به دلیل خشکسالی‌های اخیر

وی اظهار کرد: افرادی که وارد مناطق حفاظت شده می‌شوند باید مجوزهای لازم را دریافت کرده باشند چرا که بسیاری از مناطق پارک ملی است و ورود بدون مجوز امکانپذیر نیست.

جمشیدیان تصریح کرد: متأسفانه به دلیل خشکسالی‌های اخیر به خصوص امسال، حیات وحش به اطراف روستاها و مزارع وارد شدند و افراد سودجو از این مسئله سوءاستفاده کرده و در پی شکار این حیوانات برمی‌آیند و با سلاح یا بدون سلاح اقدام به شکار آنها می‌کنند.

باید بدون اغماض با این اقدامات ضد محیط زیست برخورد شود

وی افزود: ما نیازمند حمایت دستگاه قضائی هستیم و باید بدون اغماض با این اقدامات ضد محیط زیست برخورد شود و این افراد سودجو مستحق نیستند که قضات بخواهند تخفیف مجازات بدهند و باید حداکثر مجازات برای آنها در نظر گرفته شود تا درس عبرتی برای دیگر متجاوزان به محیط زیست باشد اما متأسفانه برای بسیاری از آنها حکم یا مجازات بازدارنده‌ای تعیین نمی‌شود.

جمشیدیان با اشاره به فعالیت ۳۰ محیط‌بان در منطقه حفاظت شده قمیشلو، تصریح کرد: این حیوانات و گونه‌های جانوری به دلیل خشکسالی و بی آب و علفی و کمبود گیاه سبز به مردم پناه می‌برند پس باید مدتی ما را در حفظ و حراست این گونه‌های ارزشمند طبیعی کمک کنند مردم بدانند این گونه‌های زیستی و جانوری سرمایه ملی هستند و سازمان محیط زیست را یاری کنند تا دوران خشکسالی و زاد و ولد این حیوانات به اتمام برسد.

کد خبر 496515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.