دیابتی‌های متقاضی انسولین قلمی در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند + فهرست مراکز

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزرات بهداشت با بیان اینکه تمام بیماران دیابتی که انسولین قلمی استفاده می‌کنند، حتماً به مراکز تخصصی که از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده، مراجعه کرده و اطلاعات‌شان را در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر ثبت کنند، گفت: توزیع پن انسولین از این طریق ساماندهی می‌شود.

به گزارش ایمنا، مهدی شادنوش، با اشاره به جزئیات ساماندهی توزیع انسولین قلمی در کشور، گفت: تمام بیماران دیابتی که انسولین قلمی استفاده می‌کنند، حتماً به مراکز تخصصی که از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده، مراجعه کرده و اطلاعات‌شان را در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر ثبت کنند.

وی افزود: در ماه‌های آینده به مرور فقط به کسانی انسولین قلمی تعلق می‌گیرد که در سامانه ثبت اطلاعات شده باشند. بنابراین هر دانشگاه علوم پزشکی یکسری مرکز تخصصی را اعلام کرده که دیابتی‌هایی که انسولین قلمی دریافت می‌کنند، جهت ثبت اطلاعاتشان به این مراکز مراجعه کنند.

شادنوش ادامه داد: ما برای این اقدام یک فرصت یک ماهه گذاشتیم و ممکن است مهلت را یک ماه دیگر هم تمدید کنیم، اما همه بیماران هرچه سریع‌تر مراجعه کنند که دچار اختلال نشوند. بنابراین توزیع پن انسولین از طریق سامانه مدیریت بیماری‌های نادر ساماندهی می‌شود.

وی تاکید کرد: پیش از این هر فردی که انسولین نیاز داشته، آن را به هر طریق دریافت می‌کرده، اما از این به بعد قرار است بحث توزیع انسولین قلمی ساماندهی شود و همه باید یکبار در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر، ثبت‌نام کرده باشند. بنابراین حتی اگر قبلاً هم انسولین قلمی دریافت می‌کردند، اکنون باید اطلاعات‌شان را ثبت کنند تا در سامانه موجود باشد.

به گزارش ایمنا، فهرست مراکز دیابت به تفکیک شهر و دانشگاه را از اینجا مشاهده کنید.

منبع: ایسنا

کد خبر 496491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    3 1
    سلام چگونه برای انسولین ثبت نام کنم
  • نورمحمد شعبانیان IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    1 1
    دیابتی هستم