ورود ترامواهای هوشمند به چک و بهبود حمل و نقل عمومی

شهردار بلزن، شهری بزرگ واقع در غرب منطقه تاریخی بوهم جمهوری چک، از خرید یک تراموای هوشمند خبر داده و ادعا کرده که تا چند سال آینده، فعالیت آزمایشی این خودرو در شهر آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات پلزن از تردد هوشمند تا سال ۲۰۲۷ خبر داده و اعلام کرده‌اند که ابتدا چند نمونه از وسایل حمل و نقل هوشمند به طور آزمایشی در خیابان‌های سراسر شهر به رفت و آمد خواهد پرداخت تا در نهایت بهترین نوع آن انتخاب شود. تهیه ترامواهای هوشمند در اولویت آغاز جنبش تردد سبز شهر قرار خواهد گرفت و قرار است به زودی یک نمونه از آن برای پلزن خریداری شود و مورد آزمایش قرار گیرد. در این راستا، شهردار قراردادی با چند نهاد دولتی برای خریداری یک دستگاه تراموای جدید امضا کرده که در صورت پیاده شدن طرح، پلزن اولین شهر در جمهوری چک خواهد بود که از این نوع تردد هوشمند بهره‌مند می‌شود.

ورود ترامواهای هوشمند به چک و بهبود حمل و نقل عمومی

مدیر تولید اشکودا ترانسپورتیشن، شرکت ماشین‌آلات ترابری ریلی در جمهوری چک داوطلب ساخت تراموای جدید شده و ادعا کرده که خودروی جدید را به امکانات مناسب تهویه هوا و پنج درب دوبل در هر طرف آن مجهز خواهد کرد. علاوه بر این، ایده‌های جالبی نیز برای بالا و پایین رفتن افراد سوار بر صندلی‌های چرخ‌دار از این نوع تراموا پیاده خواهد شد تا تمام کاربران با هر توانایی جسمی بتوانند از آن‌ها بهره برند. مهم‌تر از همه اینکه تراموای هوشمند آزمایشی شهر از تجهیزاتی نظیر سنسورها، رادارها و دوربین‌های متعدد برخوردار خواهد بود که روند نظارت بر مشکلات احتمالی را تسهیل می‌کند.

شهردار پلزن اعلام کرده که امیدوار است تا سال ۲۰۲۷، ترامواهایی کاملاً هوشمند و خودکار وارد شهر خواهد شد که به پایداری هر چه بیشتر و بهبود کیفیت هوا کمک زیادی خواهد کرد.

ورود ترامواهای هوشمند به چک و بهبود حمل و نقل عمومی

کد خبر 496414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.