قیمت سیستم UPS برق اضطراری امروز ۵ خرداد ۱۴۰۰ + جزئیات

قطعی مرتب و برنامه‌ریزی نشده برق در اغلب نقاط کشور، معضلات و مشکلاتی را برای اقشار مختلف مردم به وجود آورده و به همین دلیل همزمان با آغاز فصل تابستان، خرید و فروش سیستم‌های برق اضطراری یا UPS در بازار این محصولات رونق گرفته و قیمت اقلام مرتبط با این سیستم نیز تاحدودی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برق مورد نیاز ساختمان‌های اداری، تجاری یا مسکونی و منازل شهری که از برق متعارف استفاده می‌کنند، در روزهای اخیر نوسان داشته و با قطعی‌های برنامه‌ریزی نشده مواجه شده است و بسیاری از مصرف‌کنندگان این نوع از برق نسبت به احتمال بروز آسیب در لوازم خانه یا اداره خود ابراز نگرانی کرده‌اند.

در حقیقت اغلب دستگاه‌های مصرف کننده برق شهری از جمله یخچال، تلویزیون، مودم خانگی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی، فریزر، کولر و … حساس به نوسانات برق بوده و بعد از مدتی تجربه نوسانات در دریافت برق از شبکه اصلی دچار مشکل خواهند شد و راهکار اصلی مقابله با این مشکلات احتمالی استفاده از محافظ برق یا سیستم‌های UPS است.

بیش از نیمی از سیستم‌های UPS برای مصارف خانگی و اداری ساخته می‌شود و معمولاً تا حدود ۵۰۰۰ آمپر توان دارند. وظیفه اصلی سیستم برق اضطراری یا UPS تثبیت برق ورودی به شبکه برق ساختمان با استفاده از قرارگیری میان مصرف‌کننده برق و منبع برق شهری است.

سیستم‌های برق اضطراری همچنین از نفوذ نویز و اختلالات ناشی بر تجهیزات جلوگیری می‌کند.

سازوکار عملکرد سیستم‌های برق اضطراری به گونه‌ای است که برق ورودی از منبع شهری را به مرور در باتری خود ذخیره می‌کنند و در مواقعی که قطعی برق به صورت برنامه‌ریزی نشده اتفاق می‌افتد، بلافاصله برق ذخیره شده خود را از طریق منبع باتری وارد شبکه می‌کنند.

همچنین امکان مدیریت مصرف برق خانوار که در سال‌های اخیر با توجه به فشارهای اقتصادی به یک اولویت برای خانواده‌های ایرانی تبدیل شده نیز از طریق سیستم‌های برق اضطراری یا UPS امکان پذیر است و زیرا سیستم‌های تأمین برق در شرایط اضطراری قادر به تأمین برق مورد نیاز خود در زمان‌های افت مصرف برق و تأمین برق مورد نیاز شبکه خانگی از طریق منبع باتری خود در زمان پیک مصرف هستند و بدین صورت، برق ذخیره شده در زمان افت مصرف در زمان پیک مصرف از سوی خانوار استفاده می‌شود.

فعالان بازار خرید و فروش UPS معتقدند سیستم برق اضطراری با توانایی ذخیره‌سازی برق به مدت ۴ ساعت برای یک منزل مسکونی یا آپارتمان با مقدار وسایل برقی و لوازم خانگی رایج، کافی است و برای تأمین این میزان انرژی در بازه زمانی مذکور به یک سیستم UPS با توان ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ میلی آمپر نیاز است.

در ادامه به بررسی سه سیستم UPS پرفروش در روزهای اخیر می‌پردازیم:

قیمت سیستم UPS برق اضطراری امروز ۵ خرداد ۱۴۰۰ + جزئیات

برند: توسعه فناوری ادیب

مدل: Line interactive Trust Plus

ظرفیت: ۲۰۰۰ ولت آمپر

قیمت: ۶.۶۴۹.۰۰۰ تومان

این محصول شرکت توسعه فناوری ادیب دارای تکنولوژی Line interactive با توان ۲۰۰۰ ولت آمپر دارای شکل موج سینوسی کامل و سه عدد باتری ۱۲ ولت ۹ آمپر ساعت داخلی مناسب برای مصارف خانگی و اداری با توان مصرفی کم است. این سیستم برق اضطراری با پشتیبانی حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای کامپیوترهای خانگی، سیستم‌های امنیتی، درب‌های اتوماتیک، تلویزیون، روشنایی کم مصرف و … مناسب است. استفاده از این محصول باعث کاهش ریسک ازدست‌رفتن اطلاعات کامپیوترها و آسیب دیدن دستگاه‌های الکترونیکی می‌شود.

این محصول در برابر نوسانات برق شهری، افزایش یا کاهش ناگهانی ولتاژ، صاعقه، نویز و… از دستگاه شما محافظت می‌کند و مجهز به سوکت مخصوص تلفن و فکس جهت محافظت از آن‌ها در مقابل نوسانات و نویز است.

مدل Line interactive Trust Plus دارای کنترل ریز پردازنده دیجیتالی , تشخیص خودکار فرکانس (۶۰-۵۰) هرتز ,مدیریت هوشمند باتری (ABM) , پورت RS۲۳۲ , (پورت USB انتخابی) و محدوده وسیع ولتاژ ورودی و دارای نمایشگر LCD می‌باشد.

قیمت سیستم UPS برق اضطراری امروز ۵ خرداد ۱۴۰۰ + جزئیات

برند: آپ سن

مدل: C۳KL

ظرفیت: ۳۰۰۰ ولت آمپر

قیمت: ۱۰,۳۰۰,۰۰۰ تومان

مدل C۳KL برند آپ سن با ابعاد ۴۳۰ در ۴۹۳ در ۲۸۵ میلی‌متر عرضه شده و وزنی بالغ بر ۱۰ کیلوگرم دارد؛ این UPS پرفروش در بازار که در روزهای اخیر مشتریان زیادی نسبت به خرید آن اقدام کرده‌اند دارای توان اسمی ۳ هزار ولت آمپر بوده و بازدهی آن بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت سازنده، بیش از ۹۰ درصد خواهد بود.

ولتاژ برق مورد نیاز برای شارژ این سیستم تأمین برق شبکه خانگی در شرایط اضطراری، ۲۲۰ ولت است و فرکانس ۴۰.۷۰ هرتزی به همراه تک فاز بودن از مهم‌ترین مزایای آن در بازار محسوب می‌شود.

قیمت سیستم UPS برق اضطراری امروز ۵ خرداد ۱۴۰۰ + جزئیات

برند: توسعه فناوری ادیب

مدل: Tittan Plus

ظرفیت: ۲۰۰۰ ولت آمپر

قیمت: ۱۰,۰۲۸,۰۰۰ تومان

این محصول که شرکت توسعه فناوری ادیب ارائه دهنده اصلی آن در ایران است دارای تکنولوژی Tittan Plus با توان ۲۰۰۰ ولت آمپر دارای شکل موج سینوسی کامل و ۴ سلول باتری ۹ آمپر ساعت داخلی می‌باشد.

UPS تیتان پلاس برند ادیب مناسب برای مصارف خانگی و اداری با توان مصرفی کم است و با پشتیبانی حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای کامپیوترهای خانگی، سیستم‌های امنیتی، درب‌های اتوماتیک، تلویزیون، روشنایی کم مصرف و … مناسب می‌باشد.

استفاده از این محصول باعث کاهش ریسک ازدست‌رفتن اطلاعات کامپیوترها و آسیب دیدن دستگاه‌های الکترونیکی می‌شود و در برابر نوسانات برق شهری، افزایش یا کاهش ناگهانی ولتاژ، صاعقه، نویز و… از دستگاه شما محافظت می‌کند.

کنترل ریز پردازنده دیجیتالی, تشخیص خودکار فرکانس (۶۰-۵۰) هرتز ,مدیریت هوشمند باتری (ABM) , پورت RS۲۳۲ ,و محدوده وسیع ولتاژ ورودی و نمایشگر LCD از مهم‌ترین مزیت‌های این سیستم برق اضطراری نسبت به رقبایش در بازار است.

کد خبر 496393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.