صیانت از حقوق عامه از وظایف حاکمیت است

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: حاکمیت تأمین حقوق سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و آزادی‌های مدنی مردم را قبول کرده است و مقام معظم رهبری هم به صیانت از آزادی‌های مشروع تاکید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا خشنودی ظهر امروز - چهارشنبه ۵ خرداد ماه - در سی و هفتمین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور به میزبانی اصفهان، اظهار کرد: نهاد قضاوت و وکالت دو همراه هستند و با تأسیس عدالت‌خانه نهاد وکالت هم ایجاد شد؛ هرگاه این دو نهاد همراه هم بودند چهره زیبایی از حق‌جویی به نمایش گذاشته شده و هر جا از هم فاصله گرفتند حق و حقیقت کمرنگ شده است، پس باید این دو نهاد با هم ارتباط پررنگی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در نظام حقوقی ما به حق دفاع یعنی برخورداری افراد از ملزومات و مبانی دفاع از حق توجه زیادی شده است، تصریح کرد: آنچه بیشتر مورد توجه است سامان دادن به برخی دغدغه‌ها و مطالبات وکلا است که بر اساس آن می‌خواهند فعالیت و اقدامات مرتبط با صنف وکالت شفاف و مستقل باشد.

خشنودی با بیان اینکه از وکلا انتظار داریم به تلاش خود برای احقاق حقوق عامه ادامه دهند، اضافه کرد: حقوق عامه از اهمیت خاصی برخوردار است و موضوع و صاحب حق در حقوق عامه می‌تواند گسترده باشد. معاونت حقوق عامه دادگستری در سال ۹۵ تأسیس شد، پیش از آن هم در مواد ۴۹ و ۵۶ قانون اصول تشکیلات عدلیه به حفظ حقوق عامه و نظارت بر آن تاکید شده است.

اهمیت شناسایی مصادیق حقوق عامه

وی ادامه داد: برخورد با اقداماتی که سبب تاراج اموال عمومی می‌شود از دغدغه‌های اصلی حجت‌الاسلام رئیسی است. از سوی دیگر قانون اساسی نیز در زمینه رعایت حقوق مشروع آحاد مردم ظرفیت ساز است و می‌تواند به ما کمک کند. وکلا باید این حقوق را به مردم معرفی کنند

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور با بیان اینکه اصول ۲۲ قانون اساسی به بعد، حقوق مردم را احصا کرده است، ادامه داد: حاکمیت تأمین حقوق سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و آزادی‌های مدنی مردم را قبول کرده است و مقام معظم رهبری هم به صیانت از آزادی‌های مشروع تاکید کرده‌اند.

کد خبر 496346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.