جزئیات حبس مسافران در تله سیژ ناژوان

مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان گفت: یک شرایط جوی نابهنگام باعث توقف تله سیژ و گرفتار شدن کاربران شد و در حالی که امکان استفاده از موتور دیزل ژنراتور و جایگزین وجود نداشت، آتش‌نشانی توانست با موفقیت مسافران را تخلیه کند.

علی معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پیش بینی‌های هواشناسی روز گذشته باد شدید گزارش نشده بود و صاعقه، باران و باد به صورت آنی اتفاق افتاد؛ اگر باد و بارندگی در پیش بینی هواشناسی اعلام شده بود به طور حتم تله سیژ تعطیل می‌شد، اما ساعت یک بعد از ظهر در کوه صفه و ناژوان با این مشکل مواجه شدیم.

وی افزود: حتی به خاطر این شرایط جوی برخی از درختان ناژوان شکست و باعث ایجاد مشکل برای کابل مخابراتی و قطع خط تله سیژ شد به طوری که امکان استفاده از موتور دیزل ژنراتور که جایگزین منبع برق تله سیژ در مواقع قطعی برق است، نبود؛ در این راستا با آتش نشانی تماس گرفتیم که با استفاده از تجهیزات فنی توانستند مسافران گرفتار را از تله سیژ خارج کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان افزود: در زمان قطعی خط تله سیژ مسافران شرایط روحی خوبی داشتند و خوشبختانه حادثه‌ای برای آنان پیش نیامده بود که نیروهای آتش نشانی به موقع رسیدند و نسبت به خارج کردن هفت مسافر اقدام کردند.

معینی ادامه داد: یکی از صندلی‌ها در جای بدی متوقف شده بود و امکان حضور ماشین آتش نشانی سخت بود اما آتش نشانان با توجه به مانورهایی که در ناژوان برگزار شده بود با روش‌های امداد در ارتفاع هر سه پسر جوان را به راحتی پایین آوردند و بعد از پذیرایی از آن‌ها و اطمینان کامل از وجود نداشتن هیچ مشکلی، محل را ترک کردند و خوشحالیم که حادثه‌ای رخ نداد.

وی خاطرنشان کرد: به هر جهت امکان بروز مشکلات فنی برای هر سازه وجود دارد و وقوع این حادثه در کابل‌ها غیر محتمل نیست، اما در چهار سال گذشته هیچ حادثه‌ای نداشتیم و این اتفاق هم حادثه فنی نبوده و یک شرایط جوی نابهنگام باعث شد که این توقف در خط ایجاد شود.

کد خبر 496311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.