آیا واکسن مدرنا برای نوجوانان مناسب است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن مدرنا خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را در میان افراد بین ۱۲ تا ۱۷ سال به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود این که بیشتر کودکان نوع خفیف یا بدون علامت بیماری کووید -۱۹ را تجربه می‌کنند، اما ممکن است در معرض نوع شدید و جدی آن نیز قرار بگیرند و عامل انتقال ویروس به دیگران در نظر گرفته شوند. در صورتی که کودکان بین ۱۲ تا ۱۷ سال واکسن کرونا را دریافت کنند، می‌توانند با رعایت اقدامات پیشگیرانه در مدارس حضور پیدا کنند.

گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر واکسن مدرنا بر افراد بین ۱۲ تا ۱۷ سال مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف سه هزار و ۷۳۲ فرد در این گروه سنی را مورد ارزیابی قرار دادند دو سوم افراد شرکت کننده در مطالعه واکسن کرونا را دریافت کرده بودند و یک سوم باقی مانده نیز دارونما تزریق کردند. نتایج آزمایشات بالینی مرحله سوم واکسن مدرنا بر بزرگسالان نشان می‌دهد که میزان کارآیی این واکسن در پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ میزان ۹۴.۱ درصد است.

هیچ کدام از نوجوانان دو هفته پس از دریافت دوز دوم واکسن مدرنا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نشده بودند در حالی که چهار نفر در گروه دارونما به این بیماری دچار شدند؛ بنابراین محققان به این نتیجه رسیدند که میزان تأثیرگذاری واکسن مدرنا بر افراد بین ۱۲ تا ۱۷ سال ۱۰۰ درصد بوده است. سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است در صورتی که علائم خفیف بیماری کووید -۱۹ و بروز تنها یکی از علائم بیماری نیز در نظر گرفته شود، واکسن مدرنا ۹۳ درصد کارآیی دارد.

به گفته محققان، واکسن مدرنا هیچ عوارض جانبی برای افراد به دنبال نخواهد داشت، و فقط ممکن است افراد پس از دریافت دوز دوم واکسن علائم خفیفی مانند سردرد، خستگی، بدن درد و لرز را تجربه کنند. شرکت مدرنا اعلام کرده است افراد شرکت کننده در مطالعه ذکر شده ۱۲ ماه پس از دریافت دوز دوم واکسن تحت نظارت خواهند بود تا میزان ایمنی طولانی مدت واکسن مشخص شود. این شرکت هم اکنون در حال بررسی تأثیر واکسن مدرنا بر کودکان شش ماهه است.

کد خبر 496310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.