تحقق اهداف شهر با تشکیل شورای معتمدان سرعت گرفت

مشاور فرهنگی شهردار اصفهان گفت: توسعه یافتگی ربطی به سرزمین، تاریخ، منابع طبیعی و امثال آن ندارد، بلکه بستگی به تفکرات و باورهای مردم آن کشور و نوع انتخاب، گزینش و مشارکت مردم آن کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رحیم مدنیان در شصت و سومین نشست هم اندیشی اصفهان فردا با حضور منتخبان شوراهای معتمدین مناطق شهرداری و شهردار اصفهان اظهار کرد: تفکر تشکیل شورای معتمدان در مناطق ۱۵ گانه شهر به اواسط سال ۹۸ باز می‌گردد، البته شهرداران مناطق برنامه‌هایی را در ارتباط با معتمدان محدوده جغرافیایی خود در دوره‌های گذشته داشتند، اما از سال ۹۸ به این موضوع منظم‌تر و مرتبط‌تر پرداخته شد از این رو آئین‌نامه‌ای تنظیم و مقرر شد در هر منطقه جمعی بین ۳۰ تا ۵۰ نفر از معتمدان، با نظر مدیر منطقه مربوطه و نماینده شهردار در منطقه تشکیل شود و از آن جمع تعدادی بین سه تا پنج نفر انتخاب و با حضور آنها نشست‌های فصلی با حضور شهردار اصفهان برگزار شود.

وی افزود: در آن آئین نامه مقرر شد هر شش ماه یک بار جلساتی با حضور منتخبان معتمدان مناطق داشته باشیم که خوشبختانه تاکنون این جلسات برگزار شده است.

مشاور فرهنگی شهردار اصفهان ادامه داد: حدود ۲۵ سال پیش جلسه‌ای با حضور یکی از مسئولان کشوری در اصفهان برگزار شد که در آن جلسه، مسئول میهمان اعلام کرد «اصفهان باور ندارد دیگر پایتخت نیست»، و این سخن باوری در ما ایجاد کرد که باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه باید برای داشتن شهری جهانی تلاش کنیم، اظهار کرد: توسعه یافتگی ربطی به سرزمین، تاریخ، منابع طبیعی و امثال آن ندارد، بلکه بستگی به تفکرات و باورهای مردم آن کشور و نوع انتخاب، گزینش و مشارکت مردم آن کشور دارد.

مدنیان تاکید کرد: شهرداری تلاش کرده تا در سایه جلب اعتماد مردم، آنها را به مشارکت در امور شهر دعوت کرد و خوشبختانه در سایه اقدامات انجام شده ساکنان شهر از آسایش و آرامش بیشتری برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: شورای معتمدان که در مناطق تشکیل شده و جلساتی با حضور مدیر منطقه مربوطه و مشاور شهردار در آن منطقه تشکیل می‌شود، می‌تواند شتاب بیشتری به تحقق برنامه‌ها و اهداف دهد، البته این نهال غرس باید پایدار و تنومند بماند.

کد خبر 496287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.