بودجه‌ریزی مشارکتی و محله‌ای، نقطه عطف سال ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اگر مدیران از مردم غفلت کنند در مأموریت‌های خود دچار نقصان و مشکل خواهند شد، گفت: با توجه به نگاه توسعه یافته نسبت به مردم و معتمدان محلی ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال جاری شهرداری به محلات اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در شصت و سومین نشست هم اندیشی «اصفهان فردا» با حضور منتخبین شوراهای معتمدین مناطق شهرداری و شهردار اصفهان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس با تمام وجود در مقابل تجاوز دشمنان ایستادگی کرده و اوراق زرینی به افتخارات کشور افزودند.

وی با بیان اینکه بهترین نوع پاسداشت شهدا و ایثارگران خدمت به مردم است، افزود: اگر در سر هوای خدمت به شهدا، ایثارگران و جانبازان را داریم باید شرایط زیست بهتر را برای مردم شهر و کشورمان فراهم کنیم چون شهدا نیز بخاطر حفظ آرامش و رضایت مردم به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفتند و امروز غفلت از خدمت به مردم غفلت از آرمان‌های شهدا است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم که وظیفه نظارت بر اقدامات شهرداری را داریم، باید از شهردار اصفهان، معاونان، مدیران مناطق ۱۵ گانه، سازمان‌ها، کارشناسان، کارمندان، کارگران و پیمانکاران به جهت تلاش‌های جهادی در انجام اقدامات و فعالیت‌های متعدد برای آبادانی هر چه بیشتر شهر، تشکر و قدردانی کنیم.

وی تاکید کرد: اگر امروز علیرغم مشکلات اقتصادی شاهد سرزندگی شهر هستیم، تمام این اتفاقات خوشایند به عزم، اراده، صرف وقت و جسارت مدیریت شهری بستگی داشته زیرا به اجرای پروژه‌های بزرگ ورود کرد و این روند باید استمرار پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت به معنای توانایی کار با مردم، برای مردم است، گفت: هنر مدیریت شهری همراه کردن مردم با اهداف برای پیشبرد امور است که تحقق آن در این جلسه هم‌اندیشی شکل گرفته است.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه اگر مدیران از مردم غفلت کنند در مأموریت‌های خود دچار نقصان و مشکل خواهند شد، گفت: تلاش معتمدان که مسائل و مشکلات شهر را رصد کرده و بدون چشم‌داشت و پاداش مادی، دغدغه توسعه و سربلندی شهر را دارند، اجر معنوی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: هر مدیری در هر جایگاهی هر زمان با هر تفکر سیاسی و فکری اگر مردم را فراموش کند یا از آنها فاصله بگیرد و ارتباط مستمری با شهروندان نداشته باشد، خود را از یک نعمت بزرگ محروم کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری از تمام ظرفیت‌های ملی، کارشناسی و مردمی برای تحقق و اجرای اهداف و اقدامات استفاده کرده و همه مسائل شهر از جمله ۳۳۰ مأموریت شهری به خوبی دنبال شده است، اظهار امیدواری کرد: رویکرد مشارکت معتمدان استمرار داشته باشد تا موجب افزایش رضایتمندی در تحقق اهداف مدیریت شهری شود.

وی گفت: مدیریت شهری به هر مقوله‌ای ورود کرده، به معنای تقویت آن بخش بوده نه غفلت از سایر وظایف، همچنین در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و حمل و نقل از هیچ نیاز شهر غفلت نکردیم و معتقدیم که این رویکرد و دیدگاه باید استمرار داشته باشد تا روز به روز اصفهان و بر قله توسعه و پیشرفت بنشیند.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری در بخش‌های مختلف نیاز به حضور مردم دارد، اظهار کرد: توجه به محلات مورد تاکید مدیریت شهری اصفهان بوده است از این رو بودجه‌ریزی مشارکتی در شهرداری شکل گرفت و با توجه به نگاه توسعه یافته نسبت به مردم و معتمدان محلی ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال جاری شهرداری به محلات اختصاص یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: علاوه بر کارهای بزرگی که در شهر برعهده داریم، اجرای برخی فعالیت‌های کوچک را که تأثیر ویژه‌ای بر زندگی مردم می‌گذارد، در محلات شهر برعهده داریم.

وی با بیان اینکه نحوه بودجه‌ریزی مشارکتی در قالب ۲۰۰ پروژه در ۲۰۰ محله شکل می‌گیرد، اظهار امیدواری کرد: اهداف در نظر گرفته شده در این راستا محقق شده و این ردیف سال‌های سال در بودجه نقش ببندد.

نصر اصفهانی با ابراز امیدواری از اینکه معتمدان محلی همچنان دغدغه شهر و آینده آن همچنین دغدغه پیش‌قراولی شهر را داشته باشند، خاطرنشان کرد: گزارش عملکرد چهار ساله این دوره مدیریت شهری مکتوب شده که امیدواریم در دوره‌های بعد نیز انجام شود.

کد خبر 496279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.