مسئولان ذوب‌آهن پرونده سایپا را تا CAS پیگیری کنند/ گاندوها می توانند در لیگ بمانند

ذوبی‌ها این روزها وضعیت خوبی در لیگ برتر ندارند؛ فرشید طالبی نظر خود را در مورد عملکرد این تیم می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذوب‌آهن اصفهان این روزها وضعیت خوبی در لیگ برتر ندارد. گاندوها با ۲۱ امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول لیگ هستند که خطر سقوط را بیش از پیش احساس می‌کنند. شاگردان مجتبی حسینی دوشنبه شب برابر پرسپولیس بازی برده را واگذار کردند و در هفته‌های آتی نیاز مبرمی به امتیاز مسابقات دارند. در همین خصوص و برای بحث پیرامون وضعیت تیم ذوب‌آهن در لیگ برتر با فرشید طالبی پیشکسوت و بازیکن اسبق سبزپوشان اصفهانی گفت و گویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

عملکرد ذوبی‌ها را در هفته‌های اخیر چطور دیده‌اید؟

ذوب‌آهن از وقتی که آقای حسینی سکان دار آن شده است روند سینوسی دارد، شاید قبل تر و در زمان هدایت رحمان رضایی این روند نزولی بود اما حالا نتایج پر افت و خیزی را از سبزپوشان شاهد هستیم. یعنی ذوب‌آهن در یک بازی مثل دیدار با استقلال شرایط خیلی مساعدی دارد اما در مسابقه بعدی نتیجه خوبی نمی‌گیرد و در ادامه هم همینطور است.

بازی شاگردان حسینی برابر پرسپولیس را چطور دیدید؟

متأسفانه ذوب‌آهن در صحنه‌های زیادی از بازی بی ثبات نشان داد. در واقع تاکتیک از سوی کادر فنی به خوبی اجرا شده بود اما به نظر می‌رسید حس مسئولیت پذیری در بازیکنان وجود نداشت. در نیمه اول، بازی در اختیار تیم ذوب‌آهن بود و آنها به خوبی به گل رسیدند اما مشخص نیست چرا این تیم در نیمه دوم ناهماهنگ بازی کرد و هیچ برنامه‌ای نداشت. کاملاً محرز بود که پرسپولیس در نیمه دوم بازی فشار زیادی را روی دروازه ذوب‌آهن می‌آورد اما در دفاع تیم شاهد هیچ هماهنگی نبودیم.

مسئولان ذوب آهن پرونده سایپا را تا CAS پیگیری کنند/ گاندو ها می توانند در لیگ بمانند

با توجه به اینکه پست تخصصی شما بازی در خط دفاعی تیم بوده در خصوص مهره‌های تدافعی ذوبی‌ها چه نظری دارید؟

در باکس دفاعی ذوبی‌ها هیچ هماهنگی وجود نداشت. بازیکنان ذوب هیچ درک محیطی از مهاجمان قرمز پوش نداشتند. پرسپولیس دقیقاً از یک جهت سانتر کرد و گل‌ها تقریباً مشابه بوده است. حتی سرمربی تیم هم گفت که پرسپولیسی با تعویض‌هایش به گل رسید اما جای سوال دارد که چطور با اینکه این تصور وجود داشته اما ذوبی‌ها این طور آسیب پذیر هستند. ذوب‌آهن اگر در دفاع بازیکنان سر زن ندارد حداقل می‌توانست جلوی سانتر و بازی سازی قرمزها را بگیرد که متأسفانه این اتفاق را ندیدیم. در حالی که بازیکنان پرسپولیس بارها روی دروازه ذوب‌آهن توپ آوردند و بازی سازی کردند. در فاز دفاعی مهره‌های تیم باید به درک و شعور فوتبالی برسند تا دستورات کادر فنی به خوبی اجرا شود.

ا دامه کار را برای گاندوها چطور می‌بینید؟ فکر می‌کنید می‌توانند در ادامه رقابت‌ها از خطر سقوط به دسته پایین‌تر نجات پیدا کنند؟

اشتباهاتی که به آن اشاره کردم می‌تواند هر تیمی را در این برهه نابود کند. امیدوارم این اشتباهات را دیگر در بین بازیکنان نبینیم. ذوب‌آهن اگر بتواند در فاز دفاعی مشکلات را برطرف کند قطعاً در لیگ ماندنی است البته مهره‌های تیم‌ها هم باید با دل و جان در رقابت‌های پیش رو برای تیم به میدان بروند. باید به بازی‌های آینده به چشم فینال نگاه شود. شرایط جدول هم به گونه‌ای است که با سه امتیاز و برد در بازی‌ها می‌شود خطر سقوط را کمتر کرد البته در همین تیم هم نکات مثبت زیادی وجود دارد.

چه نکاتی؟

به لطف حضور مجتبی حسینی ذوبی‌ها از حالت دفاع به حمله جا به جایی بسیار خوبی دارند. ضد حمله‌های زهر داری را از سوی آنها شاهد هستیم. ذوب‌آهن باید تلاش کند در ابتدا گل نخورد و در فاز دفاعی محکم ظاهر شود و سپس با همین اهرم فشاری که دارد به گل برسد البته من باید در خصوص بازیکنان هم به این مورد اشاره کنم اگر هر بازیکن تیم ذوب بخواهد فصل بعد از این تیم جدا شود یا حتی در این تیم بماند باید به آینده فوتبالی اش هم فکر کند و مطمئناً با سقوط ذوب خودشان هم متضرر می‌شوند!

مسئولان ذوب آهن پرونده سایپا را تا CAS پیگیری کنند/ گاندو ها می توانند در لیگ بمانند

در خصوص رأی کمیته انضباطی در بازی سایپا و پیکان نظرتان چیست؟ ۳ امتیاز کسب شده برای سایپا به نوعی به ضرر ذوب‌آهن هم شد.

من کارشناس مسائل حقوقی فوتبال نیستم اما با توجه به مستنداتی که وجود دارد و تا آنجایی که اطلاع دارم نباید چنین حکمی صادر می‌شد. متأسفانه مصاحبه آقای کمالوند همه چیز را تغییر داد. به نظر می‌رسد مسئولان ذوب‌آهن باید تا CAS هم این پرونده را پیگیری کنند.

و اما حرف آخر؟

ذوب‌آهن تیم ریشه داری است. زمانی ما این تیم را به عنوان یکی از بهترین تیم‌های آسیا تحویل نسل بعدی دادیم اما شما ببینید بعد از آن ذوب‌آهن به چه روزی افتاد. چند فصلی است این تیم برای نیفتادن به دسته پایین‌تر تلاش می‌کند. حالا از اینکه بی معرفتی‌هایی در حق من و امثال من صورت گرفت می‌گذرم. همه ما انرژی‌های مثبت‌مان را به سمت این تیم می‌فرستیم و امیدوارم سبزپوشان در لیگ بمانند و ان‌شاءالله در فصل بعد شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

گفت و گو از: امیر شمس _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 496231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.