«رویان» ۳۵ هزار زوج نابارور را صاحب فرزند کرد

رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه طی سی سال عمر پژوهشگاه حدود ۴۰ درصد پژوهش ها به درمان ناباروری منتهی شده است، گفت: بنا داریم شعبه دیگر مرکز درمان پژوهشگاه را در الجزایر راه اندازی کنیم.

به گزارش ایمنا، دکتر عبدالحسین شاهوردی در آستانه ۳۰ سالگی این پژوهشگاه در خصوص فعالیت‌های پژوهشی و خدمات تخصصی رویان اظهار کرد: یکی از نقاط قوت پژوهشگاه رویان این بوده که بر اساس نیاز جامعه و هدف به انجام تحقیقات و درمان پرداخته است.

وی با بیان اینکه این نیازها بار اقتصادی برای مردم و جامعه داشته گفت: اکنون خدا را شکرگزاریم که جهاد دانشگاهی توانسته همپای کشورهای اروپایی این هزینه‌ها را از دوش مردم بردارد.

رئیس پژوهشگاه رویان ضمن گرامیداشت یاد دکتر کاظمی آشتیانی؛ مؤسس پژوهشگاه رویان در هشتم خردادماه سی سال گذشته، گفت: اکنون رویان در مرحله‌ای است که علاوه بر عرصه ناباروری به عنوان آغازگر عرصه فعالیت‌ها در پژوهشگاه، در زمینه سلول بنیادی، همانند سازی و… ورود پیدا کرده است.

شاهوردی با تاکید بر اینکه در ابتدا رویکرد پژوهشگاه رویان ارائه خدمات تخصصی، پژوهش و آموزش بوده است، ادامه داد: حاصل این اقدامات به دست آوردن دانش درمان ناباروری و ورود به علوم نو دنیا در این زمینه بوده است.

وی با بیان اینکه زمان راه اندازی پژوهشگاه، تنها یک دهه بود که اولین فرزند خارج رحمی متولد شده بود، گفت: این نشان می‌دهد که محققان و پژوهشگران در عرصه ناباروری ایرانی، با فاصله زمانی کوتاهی با دنیا فعالیت‌های خود را آغاز کردند و تاکنون هم توانسته‌اند در بحث خدمات تخصصی پاسخگو باشند.

رئیس پژوهشگاه رویان تاکید کرد: امروز می‌بینیم که مراکز ناباروری‌ای در کشور فعالیت می‌کنند که مجموعه جهاد دانشگاهی و رویان نقش مؤثری در توسعه آنها داشته‌اند؛ یکی از دلایل توسعه سریع این دانش، همین مسیر انتقال تجربه در قالب آموزش بوده است.

شاهوردی با تاکید بر اینکه بسیاری از خدمات درمانی در مرکز خدمات تخصصی رویان، حاصل پژوهش‌ها بوده است که این یکی از نقاط قوت پژوهشگاه به شمار می‌رود، بیان کرد: تمام زمینه‌ها و پروتکل‌های درمان ناباروری که در کشورهای پیشرو وجود دارد در رویان نیز انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون شاید نزدیک به بیش از ۶۰۰ دانشجو در پژوهشگاه پایان نامه خودشان را انجام دادند که بخش اعظمی از این پژوهش‌ها اکنون به پروتکل درمانی رسیده است. می‌توان گفت که نزدیک به ۴۰ درصد میزان موفقیت در پژوهش‌های رویان در پروسه درمانی به کار گرفته می‌شود. در واقع حاصل میزان موفقیت در درمان از نتیجه پژوهش‌ها بوده است.

رئیس پژوهشگاه رویان گفت: رویان در این سی سال علاوه بر موفقیت در درمان ناباروری و پژوهش در حوزه‌های گوناگونی مانند پزشکی بازساختی، سلول‌های بنیادی، زیست‌فناوری و… توانسته است علاوه بر انتشار صدها مقاله پژوهشی، بیش از ۳۵ هزار زوج نابارور را صاحب فرزند کند.

شاهوردی با تاکید بر اینکه پژوهشگاه رویان نیز توانسته با راه اندازی شرکت‌های دانش بنیانی در زمینه نگهداری سلول‌های خون بند ناف و تولید سلول‌های بنیادی و تولید داروهای دامی نیز به عرصه تولید وارد شود.

وی تاکید کرد: این جایگاه رویان مدیون حمایت‌ها بوده و امیدوار هستیم که با همین حمایت‌ها این کار را دنبال کنیم و خدایی نکرده زمانی پیش نیاید که به دلیل عدم سرمایه گذاری در از کشورهای پیشرو عقب بمانیم.

رئیس پژوهشگاه رویان در پاسخ به سوالی مبنی بر راه اندازی شعبه دیگر پژوهشگاه رویان گفت: نزدیک به یک سال است که مذاکراتی با الجزایر داشته‌ایم که شعبه دیگر پژوهشگاه رویان را در این کشور راه اندازی کنیم.

شاهوردی ادامه داد: بدین واسطه علاوه بر تربیت نیروهای انسانی یک مرکز درمان ناباروری رویان در الجزایر راه اندازی می‌شود. همچنین تجربیاتی به دست می‌آوریم که منجر به توسعه پژوهشگاه رویان در کشورهای دیگر خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 496171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.