شهردار اصفهان در کلاب هاوس چه گفت؟

شهردار اصفهان شامگاه سه شنبه _چهارم خرداد ماه_ در شبکه اجتماعی کلاب هاوس در اتاق گفت‌وگوی "بررسی عملکرد مدیریت شهری اصفهان " حضور یافت تا پاسخگوی سوالات شهروندان در این خصوص باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی در این اتاق گفت‌وگو با بیان اینکه می‌توان با مشارکت و گفت‌وگو مسیر بهتری را طی کرد، اظهار کرد: نباید افرادی که در مناصب هستند، دیگران را ضعیف یا کم‌اهمیت بدانند؛ باید همه را دارای ارزش پنداشته و از نقطه نظرات تمام مردم استفاده کرد.

وی افزود: امروز شصت و سومین جلسه هم‌اندیشی با معتمدان محلی را تجربه کردیم و معتقدیم باید افراد باتجربه که از مسائل شهری آشنا هستند، به کمک گرفته شوند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اگر اصفهان را در همه ایران موفق می‌شناسند، به‌خاطر هم‌فکری و توجه به نظرات مردم بوده است، تصریح کرد: در این دوره توانستیم از پراکندگی پرهیز کرده و روی مسائل اساسی تمرکز کردیم زیرا می‌دانیم که پیروزی ما در کیفیت است و باید موردتوجه باشد.

وی ادامه داد: البته هم کیفیت هم کمیت را مدنظر قرار دادیم و موفق هم بودیم؛ تاکید داشتیم که شهرداری به کارهای غلط و زننده آلوده نشود و دست‌ها پاک بمانند، نمی‌گویم ضعفی وجود ندارد اما می‌توان با ترویج گفت‌وگو، حفظ حرمت و پرهیز از اقدامات توهین‌آمیز به نتایج مطلوب رسید.

نوروزی ابراز امیدواری کرد: نتیجه گفت‌وگوها برای توسعه و پیشرفت شهر در تضمین حقوق شهروندان و ارتقای امید مردم تأثیرگذار باشد.

اقدامات فرهنگی شهر کمتر از اقدامات عمرانی نیست

وی با بیان اینکه پروژه‌های کلانشهر اصفهان پیوست فرهنگی دارد، اظهار کرد: از اجرای برنامه‌های مناسبتی تا حد مقدور پرهیز کردیم و دنبال پروسه‌های فرهنگی و هدفمند بودیم؛ از ابتدا هدف خود را بهره‌وری اجتماعی با لحاظ افزایش کارایی و اثربخشی قرار دادیم و این رویه برای تمام کلانشهرها الگو شد و سطح خدمات‌دهی در حوزه‌های مختلف را افزایش داد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه نگاه تک بعدی به مسائل شهری اشتباه است، تصریح کرد: دو پروژه توان هفت با هدف آموزش مهارت در حوزه کسب و کار و کلاس شهر برای آموزش‌های شهروندی به دانش‌آموزان نشان می‌دهد که در حوزه فرهنگی از حوزه عمرانی کمتر کار نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات شهرداری کارکرد فرهنگی و اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری، انضباط مالی، اداره ارزان شهر، توسعه بر اساس برنامه و اصلاح ساختار اداری شهرداری، همگی نشان از توجه ویژه به اولویت‌های فرهنگی است.

نوروزی گفت: اگر در حوزه بافت فرسوده، آلودگی هوا ترافیک، حمل‌ونقل عمومی و موضوعات محیط زیستی ورود کردیم، یک ماهیت فرهنگی دارد و موید آن است که شهر را به‌صورت همه جانبه پیش برده‌ایم.

وی در پاسخ به اقدامات شهرداری برای بهبود وضعیت نوازندگان موسیقی خیابانی، گفت: محور چهارباغ بستری را برای حضور این افراد فراهم کرده است اما باید بدانیم که مسائل فرهنگی صرفاً در اختیار شهرداری نبوده و متولیان متعدد دارد و دستگاه‌های رسمی و غیررسمی وجود دارند که در کنار شهرداری سیاستگذاری می‌کنند بدین سبب وظیفه داریم زیرساخت‌ها را برای دستگاه‌های مربوطه فراهم کنیم.

تهدید کرونا برای گردشگری به فرصت تبدیل شد

وی اضافه کرد: مناطق کم‌برخوردار اصفهان بدون آسفالت و بدون پروژه‌های محرک توسعه نیستند و ساکنان آن هرروز اجرای پروژه‌هایی نظیر خط دو مترو و بلوار فرزانگان را شاهد هستند؛ خرسندم که مخالفان و موافقان منصف به اقدامات در این زمینه اذعان می‌کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اولین اولویتی که در دوره پنجم مدیریت شهری پیگیری شد" گردشگری" بود، گفت: برای طرح گردشگری اصفهان ۲۰۲۰ اقدامات ویژه‌ای طرح‌ریزی شده بود که شیوع کرونا تقریباً همه آن‌ها را تعطیل کرد، اما طرح‌های زیرساختی آن اجرا شد. تبدیل پل فردوسی به یک محور شهری، در راستای طرح اصفهان ۲۰۲۰ بوده و قرار است محورهای گردشگری در مناطقی همچون ۹ و سه نیز احداث شود.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه بین‌الملل، افزود: حوزه بین‌الملل شهرداری بیش از گذشته در زمینه خواهرخواندگی فعال و گفت‌وگو با سفرا و اجرای طرح شهروند دیپلمات با کمک نماینده وزارت خارجه به‌طور جدی دنبال شد که در رونق گردشگری تأثیرگذار خواهد بود.

نوروزی خاطرنشان کرد: در سال گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با خلاقیت ویژه‌ای برگزار شد، چاپ نقشه گردشگری و پنج کتاب در حوزه گردشگری و اجرای جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران که اقدامات مربوط به آن در حال برنامه‌ریزی است، دیگر اقداماتی است که می‌تواند به گردشگری اصفهان کمک کند.

وی با بیان اینکه تهدید کرونا را در حوزه گردشگری به فرصت تبدیل کردیم، ادامه داد: اصفهان در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کرده و تفاهم‌نامه‌های گردشگری متعددی منعقد شده است؛ در دوران شیوع کرونا ۱۰ فیلم با موضوع اصفهان به ۱۰ زبان تولید و منتشر شد.

آخرین وضعیت ایجاد شهرداری بافت تاریخی

نوروزی در خصوص آخرین وضعیت ایجاد شهرداری بافت تاریخی، ادامه داد: اصفهان ۵۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد و هرجایی در این شهر قدم بردارید بافت ارزشمند وجود دارد بنابراین نمی‌توان یکی از شهرداری‌های مناطق را به نام بافت تاریخی کرد.

وی افزود: ایجاد شهرداری بافت تاریخی نیاز به چارت سازمانی دارد و از این بابت مشکل داریم و باید از سازمان شهرداری‌ها مجوز بگیریم؛ این مجوز نیز برای بافتی اخذ می‌شود که قابل تفکیک بوده و مرز جغرافیایی مشخصی داشته باشد در حالی که از غرب تا شرق و شمال تا جنوب اصفهان بافت تاریخی وجود دارد و این امر به راحتی تحقق نمی‌یابد.

شهردار اصفهان از شهروندانی که دغدغه‌مند هستند تقدیر و از آنان دعوت کرد که مشکلات شهر را از طریق سامانه ۱۳۷ به مدیریت شهری اطلاع دهند.

شفافیت رکن حکمرانی خوب است

وی شفافیت، پاسخگویی و حاکمیت قانون را اصول حکمرانی خوب در نگاه خود دانست و گفت: یکی از مصادیق حکمرانی خوب همین پاسخگویی در کلاب هاوس و در جریان قرار گرفتن تمام مردم از موضوعات شهر است.

نوروزی با اشاره به کاهش ترک تشریفات در راستای شفافیت در شهرداری، گفت: نقشه‌های شهری به صورت شفاف در اختیار مردم است، وقتی نقشه شهر روی دیوار بنگاه‌ها باشد، مردم فریب می‌خورند و باید این فرایند شفاف شود، مبارزه با فساد تنها دستبند انداختن نیست بلکه باید زمینه آن را محدود کرد.

حل معضل زاینده رود به یک اراده ملی نیاز دارد

وی با بیان اینکه در یک فرایند با مدیریت فرهنگی می‌توان اصفهان را به یک شهر زیست پذیر تبدیل کرد، گفت: برای صیانت از زاینده‌رود آنچه در حد توانم بوده انجام دادم و جاری بودن آب از مبدا تا تالاب گاوخونی دنبال شده و باید در تمام مسیر این آب جاری شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کشاورزان یکی از صاحبان حق در زاینده رود هستند و زندگی و اشتغال آن‌ها تحت تأثیر خشکسالی زاینده‌رود قرار گرفته است، ادامه داد: زاینده‌رود ستون فقرات فلات مرکزی ایران است و باید جریان داشته باشد و آب به تالاب برسد.

وی افزود: خشکی زاینده رود بیشترین خطر را برای سلامت شهر اصفهان و ساکنان آن همراه دارد برای همین با مقامات عالی مانند رئیس جمهور و وزیر نیرو رایزنی کردیم اما حقیقت این است که در مسئله زاینده‌رود یک اراده ملی واحد نیاز است.

وی تاکید کرد: مردم هر سه استان بهره‌مند از زاینده رود باید از آب شرب استفاده کنند زیرا چیزی که در تعاریف جهانی مطرح می‌شود اولویت اول دسترسی بشر به آب شرب سالم است.

نوروزی ادامه داد: باید برای دیگر موارد مصرف نیز نظام ویژه‌ای تدوین شود که مدیران استانی تلاش کرده‌اند و باید در بالاترین سطوح ملی نیز مشکلات حل شود تا رودخانه زاینده‌رود به‌صورت دائمی جاری باشد.

وی با اشاره به دیدار خود با کشاورزان شرق اصفهان گفت: اگر کسی میان این افراد حضور یابد، عمق درد را متوجه می‌شود.

شهردار اصفهان اضافه کرد: معضل زاینده رود در شهر و استان اصفهان قابل حل نیست اما شهردار و سایر مدیران باید زاینده‌رود را دغدغه خود دانسته و برای احیای آن همت کنند.

وی افزود: تمام روستاهای شرق اصفهان را از زمان فرماندار بودنم می‌شناسم، جاری نبودن رودخانه علاوه بر تمام آسیب‌های دیگر، موجب آلودگی هوای کلانشهر اصفهان نیز می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی در کرمانشاه زلزله شد یا در خوزستان سیل آمد به نمایندگی از مردم اصفهان در محل حادثه حضور یافتیم تا همگان بدانند اهالی اصفهان مانند روزهای جنگ در صحنه‌ها حضور دارند.

نوروزی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌هایی که در خوزستان دنبال کردم، آب بود که در این راستا انجمن دوستی تشکیل شد؛ باید هردو استان درد مشترک خود را مطرح کرده و دنبال راه‌حل مشخص باشیم. من نماینده دولت نیستم اما باید برای اتخاذ راهکاری درست و استفاده از همه ظرفیت‌ها تلاش کرد.

ابتدای مسیر شهر دوستدار کودک هستیم

وی خاطرنشان کرد: ساختار شهر دوستدار کودک در خرداد ۹۹ بنا نهاده شد و اقدامات اجرایی آن نیز به تصویب شورا رسید؛ در این راستا مکاتبات با وزارت کشور انجام شد و اصفهان نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک را در بهمن ۹۹ دریافت کرد و تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای میان شهرداری، یونیسف و وزارت کشور منعقد شد.

نوروزی تاکید کرد: ابتدای مسیر شهر دوستدار کودک هستیم و وقتی این مفهوم به معنای واقعی شکل می‌گیرد که کودک در شهر احساس آرامش کند و به مراکز آموزشی و تفریحی مطلوب، ایمن و بدون خطر دسترسی داشته باشد. به عنوان مثال اتاق مادر و کودک در پایانه‌ها یکی از اقدامات اولیه در این زمینه بوده است و باید در تمامی ارکان شهر، کودکان دیده شده و تصمیم‌ساز باشند.

پیگیری پرونده مهدی مقدری را وظیفه خود می‌دانستم

وی درباره پیگیری خود در خصوص محکومیت مهدی مقدری، عضو شورای شهر اصفهان و علی معینی یکی از مدیران شهرداری، خاطرنشان کرد: معتقدم در این موارد قانون باید حاکم باشد بدین سبب در چهارچوب قانون اقدام و تلاش خود را کردم.

شهردار اصفهان اضافه کرد: وظیفه اخلاقی هر شهروندی است که تا حد توان از حق دیگران دفاع کند؛ وقتی یک عضو شورای شهر یا یک مدیر زیرمجموعه شهرداری محکوم شود خودم را مکلف می‌دانستم که به عنوان حقوقدان آن را پیگیری کنم.

مردم آفت دلالی را گزارش دهند

نوروزی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سرای هشت به منظور کاهش ارتباط فیزیکی شهروندان با شهرداری راه اندازی شد، تاکنون ۳۴ خدمت شهرسازی هوشمند شده و اگر این سیستم تکمیل و خدمات به طور کامل ارائه شود، دلالان دیگر نمی‌توانند سهم‌خواهی کنند.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت‌های بزرگی برای برخورد با دلالان کسب شده و این افراد محکوم شده‌اند، گفت: اگر زیرساخت شهر هوشمند تکمیل شود یقیناً این مشکلات حل می‌شود؛ مردم اگر گزارش دهند با این عادات غلط مقابله خواهیم کرد تا شهر از این آفات در امان باشند.

مشارکت تمام ذی‌نفعان در تدوین اصفهان ۱۴۰۵

نوروزی گفت: در برنامه اصفهان ۱۴۰۵ بر موضوعاتی مانند کاهش آلایندگی‌ها، توسعه فرهنگ، هنر و بهره‌وری فعالیت‌های سازمانی تاکید شده است.

وی با بیان اینکه شعار محوری اصفهان ۱۴۰۵، تحقق شهر زیست‌پذیر و رقابت‌پذیر است، ادامه داد: شهر زیست پذیر یعنی شهری که در تمام زمینه‌ها تاب‌آور شده و شهر رقابت‌پذیر یعنی شهری که همه صاحبان مشاغل در آن محصول و خدمت خود را در یک رقابت عادلانه ارائه کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۵ از نظرات تمام ذی‌نفعان اقشار و گروه‌های مختلف بهره بردیم، اظهار امیدواری کرد: عمل به این برنامه بتواند سطح رفاه، امید و زیست‌پذیری را در کلانشهر اصفهان ارتقا دهد.

نمی‌توان درباره تعطیلی پارک وحش یکباره تصمیم گرفت

وی در خصوص چرایی تعطیل نشدن پارک وحش صفه، اضافه کرد: اگر پارک وحش تعطیل شود، جایی برای نگهداری حیوانات و نقاهتگاه آن‌ها وجود ندارد بنابراین اگر قرار است این موضوع تعیین تکلیف شود، باید ابتدا چنین جایی وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید روند تعطیلی پارک وحش صفه با ملاحظات لازم باشد، افزود: در این پارک وحش ۳۷ گونه حیوان و بیش از ۱۰۰ نوع پرنده وجود دارد بنابراین این حیوانات که تنوع زیادی دارند را نمی‌توان با یک تصمیم یکباره‌ای از پارک وحش منتقل کرد و مجوزهای زیادی را می‌خواهد.

وی در خصوص نگهداری از سگ‌های ولگرد شهر خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ هزار قلاده سگ ولگرد را جمع‌آوری و عقیم‌سازی کردیم و سه میلیارد تومان در سال گذشته و هفت میلیارد تومان در سال جاری برای این امر اختصاص داده‌ایم بنابراین ادعا می‌کنیم که حقوق حیوانات را مانند حقوق انسان‌ها رعایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: اینکه در شهر دیگری شهرداری حیوانات را آزار می‌دهد و مردم اصفهان مقابل شهرداری این شهر که مدافع حقوق سگ‌هاست، تجمع می‌کنند و شعار می‌دهند، از روی ناآگاهی آن‌ها نسبت به اقدامات شهرداری اصفهان است.

شهردار اصفهان در خصوص قطع درختان در آرامستان باغ رضوان گفت: حدود ۱۷۰ هکتار فضای سبز در آرامستان است که باید تلاش کنیم عارضه‌ای از یک درخت بیمار به بخش‌های دیگر فضای سبز سرایت نکند؛ شهرداری حساسیت لازم را در این خصوص دارد و تصمیم‌گیری درباره درختان بیمار در کمیسیون ماده هفت انجام می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه در مدیریت پسماند راهی را می‌رویم که از پسماند غیر آلی انرژی استخراج کنیم، ادامه داد: ابتدای دوره پنجم مدیریت شهری از یک هزار تن پسماند، ۵۰۰ تن دفع می‌شد که این رقم به ۴۰۰ تن رسید و اخیراً با پروژه‌های سازمان پسماند توانستیم ۱۳ درصد آن را کاهش دهیم.

منعی برای حضور مدیران در کلاب هاوس نیست

شهردار اصفهان درباره جزئیات ابلاغ نامه‌ای در خصوص منع حضور مدیران شهری در کلاب هاوس گفت: این نامه را حراست کل استان به ادارات داد که حراست شهرداری نیز همان را به مدیران ابلاغ کرد که موضوع آن لزوم مراقبت بیشتر برای این حضور بود.

وی تاکید کرد: منعی برای این حضور وجود ندارد, زیرا اگر قانون و دستگاه‌های ذی‌صلاح این حضور را منع کرده بود، برای من نیز منع می‌شد؛ اما منع نشده و اصل را بر جواز می‌دانم و بر اساس آن عمل خواهم کرد؛ تا زمانی که حضور مدیران در کلاب هاوس منع نشود، حضور مدیران شهرداری با هدف پاسخگویی تداوم خواهد یافت.

لزوم اخلاق‌محوری و حاکمیت قانون در برابر منتقدان

نوروزی در واکنش به سوالی درباره چرایی سکوت او در مقابل شایعه پراکنی بعضی از کانال‌های رسانه‌ای گفت: اعتقادی به استفاده از این الفاظ ندارم، برخی افراد از روی خامی اقدامی می‌کنند، اما اگر قرار است اصلاح‌طلبانه رفتار کنم، باید میدانی ایجاد شود تا افراد گفته‌های خود را ترمیم کنند.

وی افزود: برخی می‌خواستند ما را عصبانی کنند تا نسبت به گفته‌هایشان واکنش تند نشان دهیم اما چنین واکنشی گاهی برگشت ناپذیر است بنابراین اگر می‌گوئیم اخلاق‌محوری و حاکمیت قانون باید اصل باشد، نباید به این حاشیه‌ها توجه کرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: پرخاشگری اگر در جامعه دوجانبه شد، قابل تحمل نیست بنابراین باید آستانه تحمل خود را در قبال این افراد بالا ببریم.

دموکراتیزه کردن امور یعنی اصلاح‌طلبی

نوروزی درباره تفاوت اصلاح طلبی و اصولگرایی در حوزه فرهنگی، اظهار کرد: پاسخگویی و گفت و شنود با مردم و رفتار مسالمت‌آمیز با آن‌ها، یک کار فرهنگی اصلاح‌طلبی است. اینکه معتقد به تغییر تدریجی باشیم و بر منش اخلاقی و دموکراتیزه کردن امور تاکید کنیم یعنی اصلاح‌طلبانه به موضوعات نگاه کرده‌ایم.

وی گفت: کوشش همه باید این باشد که از تولی‌گری دستگاه‌های اجرایی کاسته شده و نهادهای مدنی جایگزین آن‌ها شوند، زیرا متولیان اصلی فرهنگ نهادهای فرهنگی هستند نه مانند شرایط کنونی که هر جا مسئله‌ای می‌شود شهرداری مسئول پاسخگویی آن است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در فرایند توسعه، فرهنگ ابزار نیست بلکه نقش محوری دارد، خاطرنشان کرد: شهروندان خلاق، هسته اصلی فرهنگ بوده و در شرایط ایده‌آل، آن‌ها هستند که باید نقش‌آفرینی کنند.

اصلاح مسیرهای اشتباه دوچرخه‌سواری

وی با اشاره به هدف احداث ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در اصفهان، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که با اجرای این مسیرها به اندازه هر وسیله نقلیه از یک دوچرخه استفاده شود؛ البته من هم با انتخاب بعضی مکان‌ها مخالفم مانند مسیر خیابان‌های عباس آباد و سیدعلی‌خان و در بازدیدی که اخیراً داشتم قرار شد مسیر عباس آباد به حاشیه چرخاب منتقل شود. در مسیرهای دیگر که مشکل‌ساز شده نیز به‌جای بلوک‌چینی از خط‌کشی ویژه دوچرخه استفاده می‌کنیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: من بر گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری تاکید می‌کنم، زیرا معتقدیم با افزایش دوچرخه سواری تردد خودروها در شهر باید کاهش یابد.

وی تصریح کرد: وقتی با یک طرح سلامت و امنیت مردم هنگام دوچرخه سواری حفظ شده، سوخت بنزین کاهش یافته و جان حتی یک نفر بیشتر حفظ می‌شود، همه از آن طرح راضی هستند و یقیناً سوءنیتی در این خصوص وجود ندارد.

حضور ۳۰ مدیر زن در مدیریت شهری

وی تاکید کرد: در شایسته‌سالاری تفاوتی میان زن و مرد نیست بلکه مؤلفه‌های مشخصی دارد که افراد شایسته بر اساس آن انتخاب می‌شوند بنابراین سعی کردیم در انتصاب زنان، شایسته‌سالاری را مدنظر قرار دهیم. اگر زنان در شهرداری مدیر هستند، به معنای این نیست که چون زن هستند منصوب شدند، بلکه آنها از دیگران شایستگی بیشتری دارند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اکنون ۳۰ مدیر زن در شهرداری فعال هستند، گفت: با اینکه فشارهایی به ما در این خصوص تحمیل شد، اما تشخیصم این بود که باید این انتصابات انجام شود زیرا نفع عمومی مردم به ویژه زنان که نیمی از جامعه هستند در آن بود.

لزوم بهبود روش تعامل با مراجعان باغ رضوان

وی درباره تکریم اربابان رجوع باغ رضوان اظهار کرد: با وجود تاکید برخی اما مخالف وضع عوارض برای ورودی باغ رضوان بودم چون لحظه‌ای مکث در ورودی آرامستان هم فرد داغ‌دیده را دچار تشویش و آزار می‌کند.

نوروزی ادامه داد: کارمندان آرامستان آموزش‌های متعددی برای مواجهه با مردم دیده‌اند اما یقیناً باید روش‌های تعامل با مردم در این سازمان بهبود پیدا کرده و کارمندان این مکان اصول همدردی را رعایت کنند.

چگونه سه هزار و ۵۸۰ نفر در چند سال به نیروهای شهرداری اضافه شدند؟

شهردار اصفهان تاکید کرد: بسیاری از مدیران فعلی، در دوره‌های گذشته کارمند شهرداری بوده‌اند که در این دوره ارتقا یافته‌اند یا مدیرانی بوده‌اند که از گذشته در این سمت بودند و این دوره نیز ابقاء شدند.

وی با تاکید بر اینکه انتقادات نباید خارج از انصاف و اصول باشد، گفت: تنها مواردی را می‌گویم که مطالبه شود زیرا دنبال تنش نیستم و چون گاهی آثار سو کاری که برای شفافیت می‌شود بیش از منافع آن است.

نوروزی خاطرنشان کرد: از سال ۸۲ تا ۹۶ در سازمان فرهنگی تعداد زیادی نیروی انسانی وارد شد، یک سازمانی که ۸۰ نفر بود پرسنل آن به ۷۶۰ نفر رسید. باید پرسید چگونه سه هزار و ۵۸۰ نفر در چند سال به نیروهای شهرداری اضافه شدند.

بیشترین تعامل را با ارتش داشته‌ایم

وی در خصوص تعامل شهرداری و فرماندهی نیروهای نظامی تصریح کرد: بیشترین تعامل را با ارتش داشته‌ایم زیرا نمی‌توانیم موضوعی که به یک سازمان دیگر مرتبط می‌شود را رها کنیم در حالی که برای مردم و نفع عام کار می‌کنیم.

گلایه از بی‌انصافی‌ها و نگاه‌های سیاسی

نوروزی خاطرنشان کرد: بزرگترین مانع برای کار خود را کار نکردن می‌دانم زیرا وقتی کار کنیم، هیچ مانعی سد راهمان نخواهد بود؛ صحبت‌هایی که می‌شود هیچ خللی به کارنامه ما وارد نکرده و تا لحظه آخر ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: بروکراسی‌های اداری، اختیارات کم شهرداری در بعضی بخش‌ها، فعالیت دستگاه‌های نظارتی و بی‌انصافی‌ها و نگاه‌های سیاسی دیگران یک مانع بزرگ برای انجام وظایف در مدیریت شهری است. من و همکارانم کار را با قدرت تا آخرین روز انجام می‌دهیم و همین روحیه است که در شهرهای دیگر می‌گویند در اصفهان چه شده که این حجم از اقدامات عمرانی فرهنگی و اجتماعی انجام شده است.

نوروزی تصریح کرد: شورای مشورتی جوانان با حضور افراد بااستعداد و باانگیزه تشکیل و به ما در بعضی کارها کمک کرد؛ هرچند آرمانی که در این خصوص مدنظر داشتم محقق نشد اما راه بزرگی را پیش روی ما گذاشت.

شهردار اصفهان گفت: امشب یک چیز برایم ثابت شد و آن این بود که مردم اصفهان بیش از همه دغدغه زاینده‌رود را دارند. از همه کسانی که این دغدغه را منتقل کردند تشکر کرده و از این افراد می‌خواهم یاران برای این درد مشترک بوده و به جمع ما برای احیای زاینده‌رود اضافه شوند.

کد خبر 496145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.