بازار ارز دیجیتال امروز ۴ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

بازار رمز ارزها در هفته‌ای که گذشت شاهد اصلاح قیمتی بود به طوری که بیت کوین تا این نقطه قیمتی ۱۲ درصد، اتریوم ۲۲ درصد، بایننس کوین یا بی ان بی ۳۲ درصد، کاردانو ۲۴ درصد، دوج کوین (رمز ارز محبوب ایلان ماسک) ۲۶ درصد، ریپل ۳۲ درصد، پولکادات ۴۳ درصد را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز سه‌شنبه ۴ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: بازار رمز ارزها در هفته‌ای که گذشت شاهد اصلاح قیمتی بود به طوری که بیت کوین تا این نقطه قیمتی ۱۲ درصد، اتریوم ۲۲ درصد، بایننس کوین یا بی ان بی ۳۲ درصد، کاردانو ۲۴ درصد، دوج کوین (رمز ارز محبوب ایلان ماسک) ۲۶ درصد، ریپل ۳۲ درصد، پولکادات ۴۳ درصد را تجربه کردند.

یکی از ویژگی‌های جذاب این بازار این است که اگر اصلاح قیمتی شدیدی را تجربه می‌کند مانند تصویر زیر زمان ریکاوری آن نیز بسیار سریع است، به طور مثال با نگاهی به مدت زمانی که بازار بورس ایران ۴۰ درصد اصلاح و همچنین مدت زمانی که ۲۰ درصد رشد دارد تقریباً می‌توان گفت مسیری را که بازار بورس ایران در ۹ ماه طی کرد بازار رمز ارزها در یک هفته پیموده است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۴ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

ایردراپ چیست؟

ایردراب یک فرایند تبلیغاتی تحت بستر بلاکچین است که شما می‌تواند توکن‌ها رایگان دریافت کنید. در دنیای رمز ارزها ترفند بازاریابی منحصربه‌فردی وجود دارد که در آن تعدادی سکه یا توکن با هدف آگاهی‌بخشی به کاربران پیرامون یک ارز مجازی جدید به کیف‌پول‌های رمز ارزی آن‌ها ارسال می‌شود؛ به این ترفند، ایردراپ می‌گویند. درواقع در این روش، مقادیر ناچیزی از یک ارز مجازی جدید به کیف‌پول‌های کاربران فعال حوزه بلاک‌چین ارسال می‌شود. این مقادیر اهدایی معمولاً به‌صورت رایگان یا در ازای مشارکت در تبلیغات یک رمزارز و با انجام کارهایی همچون بازنشر مطالب سازندگان رمز ارز به کاربران تعلق می‌گیرد.

یکی از راه‌های به دست آوردن ایرداپ‌ها هارد فورک‌ها (انشعابات سخت) از رمزهای موجود در بازار است که به شما داده می‌شود که از جمله آن می‌توان به لایت کوین کش، اترزیرو و مونرووی اشاره کرد.

دریافت‌کننده توکن‌های اهدایی ایردراپ، در برخی موارد باید مقادیر اندکی از همان توکن‌ها را پیش‌تر در کیف‌پول خود داشته باشد. در برخی موارد دیگر هم کاربران برای دریافت توکن‌های اهدایی، باید کارهای خاصی را انجام بدهند که از جمله آن‌ها می‌توان به بازنشر محتوای تبلیغاتی، نگارش یادداشت وبلاگی یا برقراری ارتباط با توسعه‌دهندگان آن توکن اشاره کرد.

از نظر لغوی Airdrop به معنای انداختن بسته‌های امدادرسانی از بالای هواپیما می‌باشد. این لغت در دنیای ارزهای رمزنگاری به دست آوردن توکن های دیجیتال بدون پرداخت پول است. از زمان برگزاری نخستین عرضه‌ی اولیه یا همان ICO اتریوم، هر چند وقت یک بار ایردراپ‌هایی برگزار می‌شود و برای کسانی که ولتِ اتریوم دارند، توکن‌های رایگان واریز می‌شود.

ممکن است بعضی از صاحبان کیف پول Ethereum تا به حال دیده‌اند که مقداری توکن اضافی به ولت شأن وارد شده و این کار به نظرشان تا حدودی عجیب باشد. ولی این کار در حقیقت یک روش بازاریابی است که از طرف ارائه دهندگان رمزارز برای جلب توجه سرمایه گذاران و افزایش آگاهی علاقه مندان به کار برده می‌شود.

مهم‌ترین هدف منتشرکنندگان ایردراپ، شناخته شدن بیشتر رمز ارزهای جدید است، طبیعی است زمانی که مخاطبان نام یک رمز ارز جدید را می‌شنوند و یا ان را در گیف پول‌های خود می‌بینند، نام آن را در گوگل سرچ می‌کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی‌های بنیادی و یا میزان خرید و فروش آن به دست آورند.

دسترسی به ایردراپ Bounty به ازای معرفی در شبکه‌های اجتماعی به دست آمده و برای دسترسی به ایردراپ Standard باید حتماً عضو یک سایت ویژه شوید، همچنین برای دسترسی به ایردراپ Holder در ازای دارایی مشخصی از بیت کوین و یا اتریوم در کیف پول ،شما توکن رایگانی را دریافت می‌کنید.

اسمارت دراپ چیست؟

اسمارت دراپ یا Smart Drop روشی جهت توزیع توکن‌های یک رمز ارز جدید می‌باشد که هدف آن افزایش آگاهی درباره این پدیده جدید و افزایش کاربران آن می‌باشد. اسمارت دراپ در ارزهای رمزنگاری نوعی عامل محرک در میان کاربران است که آنها را ترغیب به استفاده از آن ارز می‌کند. در نتیجه تعداد کاربران آن ارز رمزنگاری زیاد می‌شود. در اسمارت دراپ، دریافت کنندگان توکن‌های رایگان مبتنی بر این احتمال برگزیده می‌شوند که در آینده از کاربران فعال این ارز جدید خواهند شد.

اسمارت دراپ‌ها طرفداران زیادی دارند. در اسمارت دراپ توکن‌های رایگان در حکم پاداش به کاربران داده می‌شود که یک روش بازاریابی برای افزایش تعداد کاربران ارز خود می‌باشد. به عنوان نمونه، ارز دیجیتال استلار در سال ۲۰۲۱ در حال برگزاری یک اسمارت دراپ بزرگ است تا شبکه استلار را ارتقا داده و تعداد کاربران خود را بیشتر کند.

حالت دیگری به عنوان اسمارت دراپ جهانی نیز وجود دارد. هدف از اسمارت دراپ جهانی آن است که تمامی آدرس‌های شبکه بتوانند توکن‌های توزیع شده را دریافت نمایند. اسمارت دراپ کاربران خود را مبتنی بر فعالیت آنها در جامعه آن رمزارز و استفاده از محصول خود انتخاب کرده و جز بازار هدف خود قرار می‌دهد.

اسمارت دراپ و ایردراپ چه تفاوتی دارند؟

برنامه‌های اسمارت دراپ و ایردراپ هردو توکن‌هایی را به صورت رایگان توزیع می‌کنند. تفاوت آنها در نوع کاربران بازار هدفشان است: ایردراپ توزیع توکن رایگان را برای همه کاربران دنیای ارزهای رمزنگاری در نظر می‌گیرد. هدف اسمارت دراپ توزیع توکن رایگان برای کاربرانی است که در حوزه بیزینس ارزهای رمزنگاری فعال‌تر باشند.

برنده نوبل: بیت کوین می‌تواند بارها و بارها از مرگ فرار کند!

پاول کراگمن، برنده جایزه نوبل که پیش‌تر مرگ قریب‌الوقوع بیت کوین را پیش‌بینی کرده بود، ضمن کوتاه‌آمدن از این موضع خود، اعلام کرد که بیت کوین «آئینی» است که می‌تواند بارها و بارها از مشکلات مختلف جان سالم به در ببرد. او در توییت خود، بیت کوین را به آئینی تشبیه کرد که همواره پیروان جدیدی دارد و همین مسئله باعث می‌شود بارها و بارها از از زیر بار مشکلات فرار کند و به بقا ادامه دهد.

بانک مرکزی کره جنوبی در پی ایجاد پلتفرم آزمایشی ارز دیجیتال ملی

بانک مرکزی کره جنوبی می‌خواهد با راه‌اندازی پلتفرم آزمایشی مراحل توسعه ارز دیجیتال ملی را شروع کند. این بانک تست‌های شبیه‌سازی عملیات بین بانکی همانند افتتاح حساب و انتقال وجوه را انجام خواهد داد. بانک مرکزی این کشور قصد دارد بررسی وون دیجیتال را در قالب همکاری با یک نهاد دیگر به انجام برساند. این در حالی است که بانک شینهان در ماه مارس پلتفرمی را برای ارز دیجیتال ملی ایجاد کرده بود اما معلوم نیست بانک مرکزی کره جنوبی بخواهد ارز دیجیتال ملی را از طریق یک واسطه عرضه کند.

افزایش حجم برداشت بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال

داده‌هایی که اخیراً توسط گلسنود منتشر شده است نشان می‌دهد که حجم برداشت بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال رو به افزایش است و این در حالی است که حجم واریز بیت کوین به صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح خود در ۴ ماه اخیر رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بیت کوین ترجیح می‌دهند به جای آن‌که دارایی خود را برای فروش به صرافی‌ها واریز کنند، آن را از صرافی خارج کرده و برای نگهداری بلندمدت به کیف پول‌های سرد منتقل کنند. علاوه بر این، تعداد کاربران شبکه بیت کوین در حال افزایش است و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران نهادی در حال خرید در کف قیمتی فعلی هستند.

ماینرهای بیت کوین در بازار جهانی کمیاب شدند

در شرایطی که قیمت بیت کوین دچار افت شدید شده و سختی شبکه این ارز دیجیتال بیشتر شده است، به نظر می‌رسد ماینرها همچنان به دنبال خرید دستگاه‌های استخراج و کسب درآمد بیشتر هستند. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که موجودی دستگاه‌های استخراج در بازار به اتمام رسیده و همه آنها به فروش رفته‌اند. به نظر می‌رسد عمده این دستگاه توسط نهادها خریداری شده باشند. گفتنی است ۶ سازنده برتر دستگاه‌های استخراج بیت کوین، در کشور چین فعال هستند.

افزایش ۲۴ درصدی حجم معاملات ارزهای دیجیتال در کشور پِرو

مردم پِرو که تا پیش از این رابطه چندان نزدیکی با ارزهای دیجیتال نداشتند، پس از به پایان رسیدن دور اول رأی گیری‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند. دلیل افزایش علاقه مردم پرو به ارزهای دیجیتال، نگرانی از کاهش ارزش پول این کشور است. مردم پرو تصور می‌کنند که اگر پدرو کاستیلو، یکی از نامزدهای اصلی انتخابات، رئیس‌جمهور این کشور شود، ممکن است سیاست‌های اقتصادی خاصی را در پیش بگیرد که باعث افزایش تورم شده و پرو را به سرنوشتی مانند آرژانتین و ونزوئلا دچار کند. در جریان رای‌گیری‌های دور اول برای انتخاب رئیس‌جمهور پرو، حجم معاملات ارزهای دیجیتال در این کشور حدود ۲۴ درصد افزایش یافت.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۴ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

کد خبر 496132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.