بورس امروز سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۹.۷۴۷ واحدی به سطح ۱.۱۰۵.۴۴۴ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۳۸۴ واحدی در سطح ۳۸۲.۸۳۵ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۰.۸۹ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۱۰ درصدی را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ سه‌شنبه ۴ خردادماه، را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۹.۷۴۷ واحدی به سطح ۱.۱۰۵.۴۴۴ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۳۸۴ واحدی در سطح ۳۸۲.۸۳۵ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۰.۸۹ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۱ درصدی را تجربه کردند.

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۷۶ واحدی به سطح ۱۷.۵۵۲ واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۲.۹۸۳ و ۳۶.۳۶۴ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵.۶B و ۲.۴B بود.(B به معنای میلیارد و M به معنای میلیون است)

نگاهی به گزارش اردیبهشت ماه فولاد مبارکه اصفهان

بورس امروز سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

شرکت فولاد مبارکه در اردیبهشت ماه، ۳۹۵ هزار تن محصول گرم، ۱۲۵ هزار تن محصول سرد، ۲۶ هزار تن محصول پوشش دار، ۱۹۱ هزار تن سایر محصولات خود را به فروش رسانده و به رکورد فروش ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسیده است، بازگشایی نماد این شرکت پس از مجمع، با افزایش سرمایه کمتر از نیم درصد همراه بود. در حال حاضر پی بر ای شرکت ۷ واحد بوده که پیش بینی می‌شود با ارسال گزارش میاندوره ای سه ماهه به ۵ واحد نیز کاهش یابد.

شرکت که در سال گذشته هر ماه در بازه‌ی ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار تن تولید محصول نهایی دارد در اولین ماه از سال جاری ۷۵۵ هزار تن و در اردیبهشت ۸۲۲ هزار تن تولید داشته است. این فولادساز در سال گذشته به طور متوسط هر ماه ۶۴۴ هزار تن فروش داشت که در فروردین ماه سال جاری توانست ۵۲۹ هزار تن فروش داشته باشد و در اردیبهشت نیز فروش ۷۳۷ هزار تنی را گزارش کرده است.

فولاد در سال ۹۹ فروش ۷۷ هزار میلیارد تومانی را ثبت کرده بود در فروردین فروش ۹ هزار میلیارد تومانی را گزارش کرد. در اردیبهشت نیز فروش ۱۲.۵ هزار میلیارد تومانی داشته است. نرخ فروش محصولات شرکت در اردیبهشت ماه نسبت به ماه گذشته افت دو درصدی داشته و برابر با ۱۶۸،۹۲۹ ریال برای هر کیلو بوده همچنین نرخ محصولات گرم شرکت نیز با چهار درصد افزایش به ۱۷۱،۵۱۶ ریال به ازای هر کیلو رسیده است.

بازگشایی فولاد مبارکه پس از افزایش سرمایه ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی

بورس امروز سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بازگشایی ایران خودرو پس از افشای اطلاعات با اهمیت ناشی از تغییر نرخ فروش

بورس امروز سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

صادرات شمش فولاد ۱۳۵ درصد رشد یافت

آمار حاکی از صادرات ۵۶۶ هزار تنی شمش فولادی در فروردین‌ماه و رشد ۱۳۵ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

بر اساس اعلام وزارت صمت در نخستین ماه سال ۱۴۰۰ همچنین ۲۶۵ هزار تن محصولات فولادی و ۷۰ هزار تن آهن‌اسفنجی صادر شد که در مقایسه با رقم صادرات مدت مشابه سال گذشته (۸۴ هزار تن انواع محصولات فولادی و ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی)، به ترتیب ۲۱۵ درصد و ۲۵۰ درصد افزایش داشت.

در فروردین‌ماه امسال همچون مدت مشابه سال گذشته، واردات شمش و آهن‌اسفنجی انجام نشد و فقط واردات ۵۳ هزار تن انواع محصولات فولادی اجازه داده شد که در مقایسه با رقم واردات مدت مشابه سال گذشته (۴۸ هزار تن انواع محصولات فولادی) ۱۰ درصد افزایش یافت.

برپایه این گزارش، در فروردین‌ماه امسال ۲ میلیون و ۸۰۵ هزار تن شمش (بیلت، بلوم و اسلب) تولید شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۳۴۲ هزار تن بود.

اخبار شرکت‌ها

سعید رشیدی در خصوص تاراز (زیرمجموعه فولاد-وتوکا) گفت " شرکت فولاد تاراز در اردیبهشت امسال با تولید ۱۸ هزار و ۹۳۷ تن موفق به رکوردشکنی در تولید ورق گالوانیزه شد. با توجه به ارزش افزوده بالای ورق گالوانیزه و اینکه میزان تولید بیش از مصرف داخلی است، باید بتوانیم برای صادرات نیز برنامه‌ریزی ثابتی داشته باشیم و با ارزآوری برای طرح‌های توسعه‌ای مجموعه فولاد تاراز به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فولاد مبارکه تولید ۴۵۰ هزار تن در سال را محقق کرده و به زودی به تولیدکننده کلاف سرد برای مصرف شرکت و سایر کارخانجات تبدیل شویم."

دالبر بابت بخشی از محصولات خود افزایش نرخ گرفته و آن را شفاف سازی کرده است. انواع آمپول‌ها پریفیلد انوکسان، هپارین، پاراتل، میگراجکت، متورال، قرص‌ها لوزن اچ و لوزن ۲۵ و اسئوفوس، محلول خوراکی و کپسول مونونیترال ۵۰، بیش از ۳۰ درصد افزایش نرخ گرفتند.

در مجمع سخوز مطرح شد که در سال مالی جدید شرکت در صدد ورود محصولات خود به بورس کالا است. مدیرعامل گفت " در کشور تنها کارخانه‌ای هستیم که کشتی ۳۳ هزار تنی را بارگیری کنیم چون امکانات حمل لجستیک مناسبی داریم. ترکیه به عنوان چهارمین تولیدکننده سیمان دنیاست از رقبای خارجی مهم شرکت است. ایجاد سیلوی ۱۴ هزار تنی هم در دستور کار قرار دارد که می‌تواند به موضوع صادرات شرکت کمک شایانی کند. قطعی برق و قطعی گاز در سال گذشته بشدت مجموعه را تحت فشار قرار داد و کماکان در سال جدید هم با این موضوع دست به گریبان خواهیم بود."

در مجمع دسبحان مدیرعامل گفت: در سال ۱۴۰۰ در بازارهای صادراتی حضور فعال خواهیم داشت و هدف ۱.۵ میلیون دلاری را محقق می‌کنیم. در سال گذشته رکورد مقدار تولید را شکستیم و در صادرات جهش ۸۳۹ درصدی داشتیم. ۴۰۰ هزار دلار به عراق، افغانستان، ونزوئلا و سوریه صادر کردیم. ۱۰۴ میلیون دینار از شرکت عراقی دریافت کردیم و در سال جاری باقی مطالبات را دریافت خواهیم کرد. سایت جدید کارتریج انسولین برنامه سال جدید است. ۶۰ درصد از مواد اولیه شرکت وارداتی است. البته یک سری اقلام جایگزین شدند. از مهر ماه هیچ ارز دولتی نگرفته‌ایم. برای حداقل ۶ ماه مواد اولیه ذخیره داریم.

بازارهای جهانی

نمای بازارهای جهانی فلزات (منبع: کامودیتی)

بورس امروز سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

تداوم پرواز قیمت‌ها در غرب آسیا همزمان با اصلاح قیمت‌ها در چین زیر فشار دولت

قیمت ورق سرد CIS ب جهش ۱۸+ درصدی به مرز هزار و ۴۰۰ دلار رسیده و ورق گرم نیز افزایش ۳.۸+ درصد دارد.

پلیت فولادی دریای سیاه ۲۸.۹+ د️رصد رشد داشته و به ۱۲۷۵ دلار رسیده است.

ورق سرد دریای سیاه ۱۸+ درصد رشد داشته و به هزار و ۴۰۰ دلار رسیده است.

ورق گرم دریای سیاه ۳.۸+ درصد رشد داشته و به هزار و ۱۲۵ دلار رسیده است.

زغال سنگ بنادر چین ۱.۸+ درصد رشد داشته و قراضه ترکیه با رشد ۱.۲+ درصدی به ۵۱۷ دلار رسیده است.

سنگ آهن ۴.۱- درصد و بیلت تانگشان نیز ۴.۵- درصد افت داشته است.

قیمت فلز روی در هفته‌ای که گذشت با اندکی رشد همراه شد و به ۲۹۶۹ دلار در معاملات روز جمعه رسید. پیش بینی‌ها حاکی از آن است تقاضا برای روی و مس تا ۲۰۵۰ با توجه به توسعه تکنولوژی‌های سبز، برق رسانی و گالوانیزه کردن فولاد مورد نیاز در زیرساخت‌ها جهت کربن زدایی، بیش از دو برابر خواهد شد."

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نقشه بازار بورس

بورس امروز سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 496122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.