تصویب نهایی مطالعات طرح جامع ترافیک شهر قم در سال ۱۴۰۰

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم از تصویب نهایی مطالعات طرح جامع ترافیک شهر قم در سال ۱۴۰۰ خبر داد

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت مطالعات طرح جامع ترافیک شهر قم در تصمیمات ترافیکی شهر اظهار کرد: این مطالعات در سال ۹۷ باهدف بازنگری در مطالعات طرح جامع ترافیک پس از ۱۵ سال کلید خورد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم از تصویب نهایی سه فصل ابتدای مطالعات طرح جامع ترافیک در سال گذشته خبر داد و افزود: امسال سه فصل مهم این طرح که راهکارهای ترافیکی و رفع نقاط حادثه‌خیز نیز در آن آمده به تصویب نهایی رسیده و نقش راه ۱۵ سال آینده شهر را مشخص می‌کند.

ذاکریان، نهایی شدن سه فصل پایانی مطالعات طرح جامع ترافیکی را موردتوجه قرارداد و گفت: مطالعات طرح جامع امسال در شهرداری نهایی شده و باید مصوبات آن از کمیته فنی شورای عالی ترافیک کشور نیز گرفته شود.

وی ادامه داد: ابتدا باید در شورای ترافیک استان این مطالعات تصویب‌شده و سپس به کمیته فنی شورای عالی ترافیک کشور ارجاع داده شود و این کمیته نیز طرح را برای رسیدن به مرحله عملیاتی تصویب نهایی کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم مهم‌ترین نکته در مطالعات طرح جامع را تغییر نگاه انسان‌محوری به خودرو محور در تصمیمات ترافیکی شهر دانست و تصریح کرد: اصلاح آئین‌نامه و ضوابط نیازمند تغییر نگرش مدیران و مردم داشته که خوشبختانه امروز شاهد این تغییر نگرش در شهرداری قم هستیم.

ذاکریان تأکید کرد: پس از گذشت دو دهه از ضوابط و آئین‌نامه‌ها، طرح جامع با رویکردی انسان‌محوری بازنگری شده و می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییراتی در تصمیمات کلان در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در شهر قم باشیم.

کد خبر 496053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.