نمایندگان از توضیحات وزیر علوم قانع نشدند

نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر علوم و تحقیقات در مورد علت تضعیف و ناکارآمدی موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، در نشست علنی امروز -سه شنبه ۴ خردادماه- مجلس شورای اسلامی طرح سوال روح الله عباس پور نماینده بوئین زهرا و آوج از منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بررسی شد که نماینده سوال کننده از پاسخ‌های وزیر علوم به سوال خود درباره علت تضعیف و ناکارآمدی مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها در غیر از مراکز استان‌ها قانع نشد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از اعلام عدم قانع شدن عباس پور از سخنان وزیر علوم خطاب به غلامی، گفت: به صورت شفاهی و کتبی درباره ساماندهی مراکز آموزش عالی و مؤسسات با شما صحبت کرده بودم و قرار بود این ساماندهی با مشورت صورت گیرد که انجام نشده است.

بر اساس این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی پس از عدم اقناع نماینده سوال کننده از پاسخ‌های وزیر، توضیحات غلامی را به رأی گذاشت که نمایندگان مجلس با ۵۲ رأی موافق، ۱۵۳ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۳ نماینده حاضر در صحن علنی از توضیحات وزیر قانع نشدند و در نتیجه به وی کارت زرد دادند.

احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در تشریح سوال روح الله عباس پور از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: در اجرای ماده ۲۰۷ آئین نامه داخلی مجلس سوال نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در خصوص اینکه چرا مواد ۶۴، ۶۵ و ۶۶ برنامه ششم توسعه مربوط به وزارت علوم اجرایی نشده است؟ و اینکه چرا به بهانه اجرای طرح آمایش سرزمینی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی واقع در غیر از مراکز استان‌ها تضعیف و ناکارآمد شده به طوری که این موضوع موجب کاهش و افت فعالیت‌های علمی و تحصیلی شده است، در جلسه رسمی روز ۲۴ آذرماه سال ۹۹ این کمیسیون با حضور ۱۶ عضو کمیسیون آموزش و نماینده سوال کننده و وزیر علوم مطرح و بررسی شد.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری پس از استماع اظهارات طرفین و عدم اقناع نماینده سوال کننده از توضیحات وزیر علوم، قلمرو سوال را ملی تشخیص داده و مستند به بند ۳ ماده ۲۰۷ آئین نامه داخلی مجلس گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال شد.

کد خبر 496001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.