ساماندهی دستفروشان در طرح ساحلی رودسر

شهردار رودسر از ساماندهی کسبه و دستفروشان طرح سالم سازی ساحل دریا در این شهر خبر داد.

رضا زنده دل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هر ساله با گرم شدن هوا تعدادی از دستفروشان در طرح سالم‌سازی ساحل دریا در رودسر به صورت پراکنده و با شرایطی نامناسب، محصولات و مواد غذایی خود را به شهروندان و مسافران عرضه می‌کردند که چهره زشتی برای طرح ایجاد می‌کرد. شهرداری از سال گذشته برای نظم بخشیدن به دستفروشان و زیباسازی محیط طرح ساحلی، ساماندهی آن‌ها را آغاز کرد.

وی افزود: سال گذشته در مرحله اول این طرح با نصب تعداد ۱۵ عدد کانکس تولید شده در کارگاه تولیدی شهرداری در محل طرح ساحلی رودسر، تعدادی از دستفروشان در آن‌ها ساماندهی شدند.

شهردار رودسر ادامه داد: امسال نیز در مرحله دوم، تعداد ۱۰ عدد کانکس در کارگاه تولیدی شهرداری رودسر تولید شده که در اختیار دستفروشان طرح سالم‌سازی ساحل دریا قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد کانکس‌ها با استفاده از مواد ضایعاتی و بازیافتی توسط نیروهای واحد اجرایی شهرداری تولید شده و تا مقدار زیادی در هزینه صرف‌جویی شده است.

زنده دل افزود: شهرداری علاوه بر کانکس، امکاناتی همچون آلاچیق، میز و صندلی در قبال دریافت اجاره بها در اختیار دستفروشان قرار می‌دهد تا با نظم و آرامش خاطر بیشتری، محصولات و مواد غذایی خودشان را به شهروندان و مسافران عرضه کنند.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۱۴۷ هزار نفر جمعیت و نیز چهار بخش کلاچای، چابکسر، رحیم آباد و بخش مرکزی رودسر و ۱۰ دهستان در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 495966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.