قطعی برق در بیمارستان‌های اصفهان مشکلی ایجاد نکرده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص خیز پنجم بیماری کرونا و آمار کرونا ویروس با جهش هندی و آفریقای جنوبی و مشکلات قطعی برق در استان اصفهان توضیحاتی ارائه داد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص خیز پنجم کرونا در استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به این که الگوی بیماری در کشور و از جمله اصفهان در موج چهارم روند کاهشی داشته است، اما در برخی شهرها مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان روند آن نگران کننده بوده و به سمت افزایشی رفته است.

وی با اشاره به شیوع کرونا ویروس با جهش هندی در استان‌های همجوار، ادامه داد: در استان ما از شیوع کرونا ویروس با جهش هندی گزارش نشده است، اما شیوع آن در استان‌های همجوار زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: با ورود ویروس‌های جهش یافته به کشور به ویژه آفریقای جنوبی که از لحاظ شدت بیماری‌زایی قدرت بیشتری دارد، ممکن است هنوز از پیک چهارم پایین نیامده، با یک موج جدید روبرو شویم بنابراین در این زمینه هشدار برای استان اصفهان و سایر استان‌ها وجود دارد.

وی با تاکید بر این که احتمال خیز پنجم در استان اصفهان وجود دارد، افزود: اگر در جامعه دستور العمل‌ها رعایت نشود حتی با وجود شرایط نسبتاً مناسبی که داریم روند کاهشی کند و سپس متوقف شده و با موج جدیدی مواجه می‌شویم.

نجیمی در خصوص آمار شیوع کرونا ویروس با جهش هندی و آفریقای جنوبی در اصفهان، اضافه کرد: از افرادی که به نقاطی مانند هند یا آفریقا سفر می‌کنند، نمونه‌گیری می‌شود و برای آزمایش به تهران ارسال می‌شود و تا کنون تست مثبتی در مورد این جهش‌ها در استان اصفهان گزارش نشده است.

آیا کرونای آفریقای جنوبی واکسن گریز است؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا ویروس کرونا با جهش آفریقای جنوبی واکسن گریز است؟ تصریح کرد: لازم است تحقیقات بیشتری در بازه زمانی بیشتر در زمینه اثرگذاری واکسن‌ها انجام شود تا بتوانیم بگوییم واکسن‌ها اثر دارد یا نه، اما به هر حال واکسن‌ها می‌توانند بر روی طیف وسیعی از ویروس‌های جهش یافته تأثیر بگذارند همچنین برای میزان تأثیر واکسن‌ها بر یک نمونه خاص باید مطالعات خاصی انجام شود و در غیر این صورت بی‌اثر بودن واکسن بر جهش‌های جدید تنها یک ادعای ثابت نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این که قطعی برق تا کنون مشکل خاصی برای بیمارستان‌ها، روند نگهداری واکسن‌ها، بیماران بستری و انجام عمل‌های جراحی در استان ایجاد نکرده است، گفت: در موارد بحرانی و یا زمانی که جان بیماران و شرایط نگهداری واکسن بر اثر قطعی برق تحت تأثیر قرار گیرد، حتماً بیمارستان‌ها شرایطی از جمله برق اضطراری پیش‌بینی کرده‌اند تا مشکلی به وجود نیاید و خبر انجام عمل جراحی با وجود قطعی برق در اصفهان صحت ندارد.

کد خبر 495965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.