صندوق نوآوری از ظرفیت کرسی‌ نظریه‌پردازی بهره می‌برد

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور هیئتی از شرکت‌های دانش بنیان و نمایندگان صندوق در سوریه برای عرضه فناوری‌های تولیدشده خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیاوش ملکی فر امروز با بیان اینکه این صندوق مولود قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است، اظهار کرد: در این صندوق به منظور توسعه ارتقای شرکت‌های دانش بنیان مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: این مشوق‌ها به شرکت‌هایی که صلاحیت دانش بنیان آنها از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری تأیید شده باشد، اعطا می‌شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش بنیان به شش هزار شرکت بالغ شده است، تصریح کرد: این شرکت‌ها به ظرفیت قابل توجه توسعه محصول در حوزه‌های مختلف از نفت و گاز تا حوزه سلامت، فضایی، هوایی، حمل و نقل و کشاورزی رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از این شرکت‌ها به ظرفیت صادراتی رسیده‌اند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک هیأت متشکل از ۳۰ شرکت و نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور سوریه برای عرضه محصولات فناورانه به‌ویژه در حوزه ساختمان حضور یافتند.

ملکی‌فر با تاکید بر اینکه کشور نیازمند تبیین و نقد و بررسی در حوزه‌های نوآوری است، گفت: کرسی‌های نظریه پردازی که به ویژه با مشارکت دانشگاهیان برگزار می‌شود، ظرفیت نقد و بررسی در این حوزه را دارند.

منبع: ایسنا

کد خبر 495925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.