نام‌گذاری خیابانی در منطقه۲ تهران به نام «سردشت»

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نام‌گذاری خیابانی به نام «سردشت» فرصتی برای گرامیداشت شهدای مظلوم شهر سردشت انجام شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری سردشت، محمدجواد حق شناس در آئین نام‌گذاری «خیابان سردشت» با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه دو، رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار شهر سردشت برگزار شد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تهران در راستای وظایف خود در نامگذاری میادین، معابر و اماکن شهری، به دنبال درخواست اعضای شورای شهر سردشت مبنی بر نام‌گذاری خیابانی به نام این شهر، در کمیسیون نامگذاری مصوب و عملیاتی شد.

وی هدف از این پیشنهاد را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هفتم تیر بمباران شیمیایی سردشت دانست و تصریح کرد: این پیشنهاد با استقبال و تأیید حاضران و اعضای این کمیسیون مواجه شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: سردشت یکی از شهرهای تاریخی ایران است و با توجه به اینکه تهران به عنوان ایران کوچک شناخته می‌شود و میلیون‌ها نفر از هموطنان از شهرها و فرهنگ‌های مختلف کشور در اینجا ساکن هستند نامگذاری خیابان به نام سایر شهرها می‌تواند تقویت وحدت و همدلی را موجب شود.

«حسن صفات» شهردار منطقه دو تهران نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سردشت گفت: نام‌گذاری این خیابان به نام سردشت، اقدامی در جهت تبادل فرهنگی و اجتماعی تهران و شهر سردشت است و امید می‌رود شهروندان تهرانی بتوانند با فرهنگ و ظرفیت‌های گردشگری این شهر بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: سردشت به دنبال بمباران شیمیایی در دوران جنگ تحمیلی، اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامیده شده است، نامگذاری خیابان به نام سردشت، ارج نهادن به مقام شامخ شهدای سردشت، است.

«محمود پوری» رئیس شورای شهر سردشت در این مراسم با تقدیر از توجه ویژه شورای شهر و مدیریت شهری تهران نسبت به نامگذاری خیابانی به نام این شهر اظهار کرد: شهر سردشت به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های گردشگری و آثار تاریخی به عنوان نگین سبز غرب کشور شناخته می‌شود و آمادگی میزبانی از گردشگران و سایر هموطنان را دارد.

وی افزود: این حرکت فرهنگی، آغازی برای تبادل فرهنگ و تقویت همدلی شهروندان تهرانی با شهروندان سردشت است.

کد خبر 495815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.