احتمال تأیید واکسن اسپوتنیک وی در اروپا تا ماه آینده

واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه که نخستین واکسن جهان برای مهار همه‌گیری کرونا است احتمالا تا یک ماه آینده در اروپا نیز تأیید شود.

به گزارش ایمنا، واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه که نخستین واکسن جهان برای مهار همه‌گیری کرونا است احتمالاً تا یک ماه آینده در اروپا نیز تأیید شود.

واکسن روسی اسپوتنیک وی قبلاً در حدود ۶۰ کشور جهان ثبت شده است که بیش از ۱.۵ میلیارد نفر نفر را شامل می‌شود. وزیر امور خارجه و امور اروپا در مالت نیز احتمال تأیید این واکسن روسی را توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) در ماه آینده داده است.

دیپلمات ارشد مالت خاطرنشان کرده است: «تا آنجا که من می‌دانم، تأیید این واکسن در ماه آینده خواهد افتاد. همیشه به ما گفته می‌شد که مشکلی از طرف مقامات EMA وجود ندارد تا زمانی که تمام اسناد و مدارک مورد نیاز ارائه شود؛ بعد از این تأیید، من فکر می‌کنم تعدادی از کشورهای اروپایی تولید واکسن اسپوتنیک وی را در کشورهای خود آغاز خواهند کرد».

تحقیقاتی که قبلاً در مجله علمی لنست منتشر شده بود نشان می‌داد که اثربخشی واکسن روسی ۹۱.۶ درصد است، اما تحقیقات جدید از ۳.۸ میلیون نفری که هر دو دوز واکسن «اسپوتنیک وی» را دریافت کرده‌اند نشان می‌دهد این رقم ۹۷.۶ درصد است.

کریل دمیتریف رئیس مؤسسه سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه می‌گوید نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد «اسپوتنیک وی» یکی از بهترین واکسن‌هایی است که در جهان تولید شده است.

منبع: فارس

کد خبر 495701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.