معافیت ۵ ساله تولید داروهای جدید از مالیات

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:داروها و تجهیزاتی که برای نخستین بار در کشور تولید می شود تا پنج سال از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون ابتدا طرح استفساریه ردیف ۷۰ پیوست قانون فرصت و قوانین و احکام نامعتبر در حوزه سلامت بررسی گردید این استفساریه به کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی ارائه و مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن پس از بحث و بررسی‌های صورت گرفته با رأی موافق اعضا تصویب شد.

وی افزود: همچنین در نشست امروز مواد ارجاعی ۲، ۳ و ۷ طرح حمایت از خیرین که به عنوان کمیسیون‌های فرعی ارائه شد بود و در نشست امروز بررسی و رد شدند.

شیخی یادآور شد: طرح حمایت از خیران سلامت که به عنوان کمیسیون اصلی به کمیسیون ارجاع شد بود به دلیل ابهامات زیاد و بر اساس نظرات کارشناسی مورد تأیید قرار نگرفت و از دستور کار کمیسیون خارج شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ماده ۱۴ ارجاعی طرح اقدام متقابل علیه ایران در برابر ترور شهید قاسم سلیمانی که به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون بهداشت ارجاع شد بود که در نشست امروز بررسی و تصویب شد.

وی از بررسی ماده ۱۴ طرح ارتقای جایگاه تحقق و توسعه نوآوری در صنعت کشور در نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: ماده ۱۴ این طرح در کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی با رأی موافق تمامی اعضا تصویب شد که بر اساس آن داروها و تجهیزاتی که برای نخستین بار در کشور تولید می‌شوند تا ۵ سال از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

شیخی خاطرنشان کرد: همچنین ماده ۵ لایحه تشکیل سازمان مهاجران اتباع خارجی در نشست امروز بررسی و به شرط رفع ابهامات و اعمال اصلاحاتی تصویب شد که طبق آن تمامی دستگاه‌ها موظفند در چارچوب قوانین و مقررات با سازمان همکاری کنند و هر گونه اقدام و ارائه خدمات از جمله اشتغال، بهداشت، درمان، امور پزشکی و آموزش مهاجران و پناهندگان را در حیطه مأموریت خود و در چارچوب سیاست‌های ابلاغی شورا انجام دهد.

وی یادآور شد: همچنین در تبصره ماده ۵ (لایحه تشکیل سازمان مهاجران اتباع خارجی) آمده است که تمامی سازمان‌های ذیربط که به نحوی از انحاء با امور اتباع خارجی مرتبط هستند باید پیشنهادهای خود را پیش از طرح در شورای امنیت کشور، هیأت وزیران و شورای عالی امنیت ملی در شوراها مطرح کنند و در مورد نیروهای نظامی هر گونه هماهنگی و همکاری بین شوراها و ستاد کل نیروهای مسلح بر اساس آئین نامه‌ای خواهد بود که به پیشنهاد دو مرجع یاد شده به تصویب فرماندهی معظم کل قوا می‌رسد.

کد خبر 495667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.