افزایش ۳۰۰ حوزه امتحانی در اصفهان/بیماری زمینه‌ای فرزندان خود را اطلاع دهید

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: قبل از شیوع کرونا امتحانات نهایی دانش‌آموزان در ۲۰۰ حوزه برگزار می‌شد، اما از زمانی شیوع این بیماری این تعداد به بیش از ۵۰۰ حوزه افزایش یافت.

محمد اعتدادی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نحوه برگزاری امتحانات نهایی در حوزه‌های استان اصفهان، اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا امتحانات نهایی دانش‌آموزان در ۲۰۰ حوزه برگزار می‌شد، اما از زمانی شیوع این بیماری با توجه به صدور دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین شیوه‌نامه معاونت سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش این تعداد به بیش از ۵۰۰ حوزه افزایش یافت.

کاهش تراکم دانش آموزان در حوزه‌های امتحانی

وی با بیان اینکه افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی سبب کاهش تراکم دانش آموزان می‌شود، افزود: علاوه بر این هر روز اکیپ‌های نظارتی از سوی اداره کل آموزش و پرورش برای بازدید از حوزه‌های برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعزام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطابق شیوه نامه ابلاغی را بررسی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: نگرانی در مورد تجمع‌های دوستانه دانش آموزان در هنگام ورود به جلسه امتحان و بعد از برگزاری امتحان وجود دارد، به مدیران مدارس توصیه شده نسبت به این موضوع حساس باشند و دانش آموزان را سریع‌تر از مدرسه خارج کنند تا تجمعی شکل نگیرد.

وی در توصیه به خانواده‌ها تاکید کرد: بعد از تعطیلی ۱۵ ماهه مدارس، دانش آموزان همدیگر را می‌بینند و احتمال دارد تجمع‌های دوستانه بیرون از مدرسه هم داشته باشد، باید والدین به فرزندان تذکر دهند بعد از جلسه امتحان سریع به منزل بروند، خوشبختانه عده‌ای از دانش آموزان هم هستند که نگران امتحانات روزهای آینده هستند و بسیار سریع بعد از جلسه امتحان برای داشتن وقت بیشتر و مطالعه امتحان بعدی به خانه می‌روند.

برگزاری امتحانات در فضای باز توصیه شده است

اعتدادی ادامه داد: علاوه بر بازدیدهایی که توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود به تازگی نظارت‌هایی هم توسط تیم‌های بازرسی استانداری و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از حوزه‌های امتحانات نهایی داشتند و از نزدیک فضا را مشاهده کردند، همه این اتفاق حاکی از آن است که تلاش آموزش و پرورش بر این بوده تا پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در امتحانات نهایی دانش آموزان به درستی رعایت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در مورد برگزاری امتحانات در فضای باز و حیاط مدرسه، گفت: به همه مدیران مراکز حوزه‌های امتحانات نهایی دانش آموزان این توصیه شده است تا جایی که امکان دارد صندلی‌ها را با فاصله فیزیکی و در محیط مناسبی قرار دهند و هیچ منعی برای برگزاری امتحانات در فضای باز و حیاط مدرسه وجود ندارد.

وی افزود: بسیاری از مدارس این کار را انجام دادند، اما با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش‌های ناگهانی و وزش باد شدید که اخیراً در استان شاهد آن هستیم این اتفاق احتمال دارد تا حدودی حواس دانش آموزان را در جلسه امتحان پرت کند، به دلیل وضعیت هوا تعدادی از مدیران از فضای مدرسه استفاده نکردند اما همه مدیران دغدغه داشتند فضای مناسب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تهویه مناسب هوا را برای امتحانات دانش آموزان فراهم کنند.

والدین بیماری زمینه‌ای فرزند را به مدرسه اطلاع دهند

اعتدادی در خصوص شکایت عده‌ای از والدین از وضعیت تهویه نامناسب هوای حوزه‌های امتحانات نهایی و نگرانی از وجود بیماری زمینه‌ای عده‌ای از دانش آموزان، اظهار کردند: اگر والدین به مدرسه‌ای اعلام کنند که فرزند آنها بیماری زمینه دارد مدیر مدرسه موظف است دانش آموز آنها را در مکان مجزای دیگری برای جلسه امتحان بنشانند، در حوزه‌های امتحانات نهایی فضای قرنطینه و ایزوله هم وجود دارد و اگر دانش آموزی مشکوک به کرونا باشد در این فضای ایزوله امتحان می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، خاطرنشان کرد: امروز در بازدید از مدرسه‌ای شاهد بودم دو نفر از دانش آموزان در گوشه‌ای مجزا از بقیه نشسته بودند در این باره سوال کردم و مدیر مدرسه اعلام کرد یکی از دانش آموزان به علت استرس زیاد آنجا نشسته است، و حتی علاوه بر بیماری‌های زمینه‌ای مدیران حوزه‌های امتحانات نهایی در همه موارد همکاری لازم را در این زمینه با دانش آموزان و والدین دارند.

وی تصریح کرد: اگر فرزند خانواده‌ای بیماری زمینه‌ای دارد خانواده‌ها حتماً این موضوع را به حوزه امتحانی اطلاع دهند و مدیر مدرسه موظف است که این دانش‌آموز را در محل مجزا برای امتحانات بنشاند، در صورتی که با تذکر خانواده حوزه امتحانی در این مورد همکاری لازم را نداشته باشد باید والدین موضوع را به اداره ارزیابی و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش اطلاع دهند تا پیگیری لازم صورت بگیرد.

کد خبر 495626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.