لیست بدهی دوره چهارم منتشر شود/ مردم باید بدهی پل‌های استقلال و اشکاوند را بدانند

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هنوز برای ارائه لیست بدهی‌های دوره قبلی که در دوره فعلی پرداخت شد، دیر نشده است، گفت: انتظار دارم به عنوان یکی از اعضای شورای ۱۳ نفره شورای شهر اصفهان از لیست پرداختی در این خصوص آگاهی پیدا کنم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا، امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: رزمندگان دفاع مقدس در عملیات‌های بیت‌المقدس و فتح‌المبین دشمن بعثی را از خاک کشور بیرون راندند و با ایثار خود اجازه نداند حتی یک متر از خاک کشور به متجاوزان داده شود.

وی افزود: روح شهدای دفاع مقدس قرین رحمت الهی باشد و آرزو می‌کنیم خداوند توفیق پیروی از ایثارگری و خودگذشتگی آنان را به همه خدمتگزاران نظام و کشور بدهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: زمانی که شورای پنجم فعالیت خود را آغاز کرد، اعلام شد که به اندازه بودجه یک سال شهرداری بدهکاری وجود دارد.

وی ادامه داد: مستندات مربوط به این بدهی‌ها بر اساس زمان پرداخت مشخص است و با وجود گذشت چند سال از آن زمان، هنوز برای ارائه لیست بدهی‌های دوره قبلی دیر نشده و شایسته است شهردار اصفهان با ارائه این لیست موجب آگاهی اعضای شورای شهر و مردم در خصوص بدهی‌های دوره قبل مدیریت شهری شود.

شریعتی‌نیا خاطرنشان کرد: بدهی برای احداث پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در شهر عیب نیست، عیب حوزه اقتصاد فعلی کشور است که اجرای پروژه‌ها با گرفتن تسهیلات دارای بهره‌های بالا نیز مقرون به صرفه خواهد بود بنابراین دلیلی در نبود شفافیت برای اعلام لیست بدهی‌های گذشته که توسط دوره کنونی پرداخت شده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه همان زمان هم اعلام شد که مبالغی که از آن صحبت می‌شود، بدهی بوده و سوءاستفاده‌ای در کار نبوده است، گفت: باید گفته شود که نوروز سال ۹۶ حدود ۲۱ هزار سپاس‌کارت به کارکنان شهرداری داده شد، اما ریالی بابت این کارت‌ها پرداخت نکرده بودند و تسویه آن به دوره بعدی موکول شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دو پروژه اجرا شده در دوره چهارم مدیریت شهری که بدهی آن توسط دوره پنجم پرداخت شد، افزود: پل بزرگ اشکاوند احداث شد اما بیش از ۹۰ درصد هزینه آن و توافقات اراضی موجود مسیر در این دوره مبادله و تسویه شد.

وی تصریح کرد: پل بزرگ استقلال در دوره گذشته احداث و افتتاح شد، اما بیش از ۷۰ درصد بدهی آن در دوره بعدی تسویه شد که فارغ از وام‌های سررسید است.

شریعتی‌نیا اظهار کرد: انتظار دارم به عنوان یکی از اعضای شورای ۱۳ نفره شورای شهر اصفهان از لیست پرداختی در این خصوص آگاهی پیدا کنم و اگر این موارد ذکر شد هدفم این بود که از آنان که با دست خالی این شرایط را مدیریت کردند تجلیل کنم زیرا جسارت مدیریت شهری را می‌رساند.

وی گفت: اگر زمانی اقتصاد کشور تثبیت و تحریم‌ها رفع شود، آن زمان است که هنر مدیران شهری مشخص شده و یقیناً معلوم می‌شود چقدر توانمند هستند.

کد خبر 495535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.