تاکید قالیباف بر اجرای قانون در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی صلاحیت‌ها باید بر اساس اسناد و مدارک صورت گیرد و حتی یک مورد نیز نباید خلاف قانون باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، حسن محمدیاری، نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز -یکشنبه ۲ خرداد- مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده (۲۳) آئین نامه داخلی مجلس خطاب به هیئت رئیسه درباره نظارت بر انتخابات شوراها اظهار کرد: علیرغم نص صریح قانون، شاهدیم بخش اعظمی از کاندیداهایی که تأیید صلاحیت شده بودند مجدداً صلاحیتشان در حال بررسی است، که این موضوع خلاف قانون است.

وی افزود: اقدامات هیئت نظارت شهرستان و استان جز در مورد تأیید صحت انتخابات نافی نظر هیئت مرکزی انتخابات نیست.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل (۹۸) و (۹۹) قانون اساسی درباره نظارت استصوابی گفت: این نظارت مختص به شورای نگهبان بوده و سایر مراجع نباید درباره آن نظر دهند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده به جلسه صبح امروز با حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت نظارت مرکزی بر انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره و اظهار کرد: همکاران در این هیئت بر اساس قانون مباحث را دنبال می‌کنند و حتماً هرگونه رد صلاحیت باید بر اساس اسناد و مدارک دستگاه‌های ذیربط باشد.

وی با انتقاد از فضاسازی ایجاد شده درباره رد صلاحیت تعداد زیادی از کاندیداهای انتخابات شورای شهر گفت: صبح این موضوع را بررسی کردم و متوجه شدم نسبت تعداد رد صلاحیت شدگان به ثبت‌نام کنندگان کمتر از ۱۵ درصد در کل کشور است که البته یک مورد نیز نباید خلاف قانون باشد.

کد خبر 495489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.