عوامل تاثیرگذار بر بیماری‌های قلبی

عواملی مانند مشکلات دندانی، کار کردن در شب، ماندن در ترافیک، خر و پف کردن، نداشتن خواب کافی و چربی دور شکم ممکن است باعث بروز بیماری‌های قلبی شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مشخص است که رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن ممکن است به قلب آسیب وارد کند. بسیاری از عوامل دیگر نیز وجود دارد که باعث بروز مشکلات و اختلالات قلبی می‌شود که در ادامه به بررسی تعدادی ازآن‌ها می‌پردازیم:

مشکلات دندانی

بیماری لثه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. برخی متخصصان معتقد هستند که ممکن است باکتری‌های لثه وارد جریان خون فرد شود و باعث بروز التهاب رگ‌های خونی و دیگر مشکلات قلبی شود بنابراین لازم است در صورت بروز هر گونه لکه قرمز یا درد لثه یا تغییر در وضعیت دندان‌ها به دندانپزشک خود مراجعه کنید حتی در غیر این صورت نیز باید هر ۶ ماه یک بار به دندانپزشکی بروید.

کار کردن در شب

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد کار کردن در شب یا ساعات نامنظم خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش می‌دهد. محققان معتقدند که کار شیفتی تأثیر بدی بر ریتم شبانه روزی بدن انسان دارد بنابراین در صورتی که مجبور هستید هنگام شب یا ساعات نامنظم کار کنید، ورزش کنید و از رژیم غذایی متعادل پیروی کنید تا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کاهش پیدا کند.

ماندن در ترافیک

همانطور که مشخص است ماندن در ترافیک بسیار استرس‌آور است شاید به همین دلیل است که محققان باور دارند که یک ساعت ماندن در ترافیک خطر ابتلا به سکته قلبی را افزایش می‌دهد علاوه بر این سر و صدای زیاد مانند صدایی که در آزادراه‌ها شنیده می‌شود باعث بروز بیماری‌های قلبی می‌شود. رانندگان می‌توانند به منظور کنترل استرس ناشی از رانندگی در ترافیک با افراد دیگر در ماشین صحبت کنند یا به یک موسیقی آرامش بخش گوش کنند.

خر و پف کردن

در صورتی که در هنگام خواب خر و پف می‌کنید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. ممکن است به نوعی بیماری توقف تنفسی مبتلا شده باشید. این اختلال زمانی رخ می‌دهد که مسیر تنفسی فرد تا حدودی مسدود می‌شود در این صورت تنفس او متوقف می‌شود. توقف تنفسی باعث بروز مشکلاتی مانند فشار خون بالا، ضربان قلب شدید، سکته مغزی یا نارسایی قلبی می‌شود. روش‌های درمانی به فرد مبتلا کمک می‌کند راحت‌تر نفس بکشد و در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز قرار نگیرد.

هپاتیت سی

افراد مبتلا به عفونت کبدی ناشی از هپاتیت سی معمولاً کلسترول و فشار خون پایین دارند با این وجود این افراد در معرض خطر ابتل به بیماری قلبی قرار دارند. محققان معتقدند که هپاتیت سی ممکن است باعث بروز التهاب در سلول‌ها و بافت‌های بدن افراد شود. بنابراین افراد مبتلا به هپاتیت سی باید به منظور بررسی علائم مربوط به بیماری‌های قلبی به پزشک مراجعه کنند.

نداشتن خواب کافی

در صورتی که فردی در طول شب کمتر از ۶ ساعت بخوابد در معرض ابتلا به فشار خون و کلسترول بالا قرار می‌گیرد علاوه بر این نداشتن خواب کافی در طول شب خطر چاق شدن و ابتلا به دیابت را نیز افزایش می‌دهد که هر دو به قلب آسیب می‌رساند البته این بدان معنی نیست که می‌توان کمبود خواب در شب را با خوابیدن در طول روز جبران کرد.

چربی دور شکم

به طور کلی اضافه وزن باعث بروز مشکلات قلبی می‌شود اما چربی دور شکم بسیار خطرناک‌تر است. این نوع چربی باعث تولید نوعی هورمون و دیگر مواد شیمیایی در بدن می‌شود که فشار خون را افزایش می‌دهد و بر رگ‌های خونی و سطح کلسترول نیز تأثیر می‌گذارد. در صورتی که از داشتن چربی دور شکم رنج می‌برید باید با پزشک خود در مورد یک برنامه ورزشی و غذایی صحبت کنید. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که یوگا و ورزش‌هایی با شدت بالا به برطرف کردن این مشکل کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 495472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.