با نصب نرم‌افزار "برق من" از خاموشی‌های احتمالی برق آگاه شوید

معاون بهره‌‎برداری شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: شهروندان برای آگاهی از خاموشی‌های احتمالی برق می‌توانند اپلیکیشن برق من را بر روی گوشی‌های خود نصب کنند.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا منصوری اظهار کرد: شهروندان پس از نصب نرم افزار برق من می‌توانند با وارد کردن شناسه قبض خود در قسمت خاموشی‌ها از اعمال زمان خاموشی آگاهی یافته و برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: همچنین آگاهی از خاموشی‌های احتمالی با اتصال به شبکه هوشمند اطلاع رسانی خاموشی برق تهران بزرگ به نشانی https://shahab.tbtb.ir/public/map/index نیز امکان پذیر است.

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که دیروز و در نخستین روز از خردادماه برق در برخی از مناطق کشور به صورت غیر برنامه‌ریزی شده قطع شد.

علاوه بر بخش‌هایی از تهران، در بسیاری از شهرستان‌های کشور نیز قطعی برق گزارش شده است.

روند رو به ازدیاد مصرف برق سبب شد تا سخنگوی صنعت برق اعلام کند: مراکز مجاز استخراج رمز ارز از امروز با هدف کمک به پیک بار شبکه خاموش می‌شوند.

این امر نشان دهنده آن است که در روزهای آینده با مصارفی بسیار بیشتر روبرو خواهیم شد که همین امر اعمال خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده را ناگزیر خواهد ساخت.

در این میان کاهش بارش‌ها، بر تولید برق آبی در تابستان مؤثر بوده و باعث شده تا با وجود افزایش مصرف، تولید کاهش داشته باشد.

مصرف برق در اردیبهشت ماه با کم سابقه‌ترین رشد در ۱۰ سال اخیر و بالاترین میزان در روز بیست و نهم آن با مصرف ۳۵ هزار و ۷۵۹ مگاوات سپری شد. مصرف برق در این ماه در مقایسه با اردیبهشت سال ۹۹، جهشی ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین مدیرعامل توانیر گفت: همزمان با این موضوع و به دلیل کاهش بارش، موجودی آب سدها کاهش یافته که همین امر سبب کم شدن ۵۰ درصدی تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی شده است.

وی ادامه داد: همه این عوامل سبب برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضای برق شده بنابراین از مردم درخواست کرده‌ایم امسال زودتر همکاری خود با صنعت برق را انجام داده و مدیریت مصرف داشته باشند.

منبع: ایرنا

کد خبر 495452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.