بهره‌برداری از ۳۸۹ میلیارد تومان پروژه ساماندهی مشاغل در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری ۳۸۹ میلیارد تومان پروژه این سازمان تکمیل و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مجیری امروز _یکشنبه دوم خرداد ماه ۱۴۰۰ _در یکصد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان میادین، ساماندهی مشاغل مزاحمی است که در طول سال‌های گذشته در محل نامناسبی استقرار یافته اند.

وی با اشاره به احداث مجتمع صنفی خواروبار در میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان افزود: فاز نخست این مجتمع با صرف اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان امروز در برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و کلنگ احداث فاز دوم که برای اجرای آن ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده، به زمین زده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: فاز نخست مجتمع صنفی خواروبار شامل ۴۵ سوله است که قصد داریم واحدهای صنفی خیابان‌های صارمیه، جهاد و ولیعصر را در این مجتمع مستقر و ساماندهی کنیم؛ فاز دوم این پروژه نیز شامل ۶۶ سوله است که ۳۰ واحد آن با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود.

وی تأکید کرد: مجتمع صنفی خواروبار اصفهان یکی از پروژه‌های بی نظیر کشور است که اصفهان را به قطب خواروبار کشور تبدیل خواهد کرد.

مجیری با اشاره به مجموعه احداث شده در شهرک نیک‌اندیش، تصریح کرد: این مجموعه شامل ۴۰ واحد کارگاهی تحت عنوان بلوک‌های x,y,z است و این کارگاه‌ها برای استقرار واحدهایی که در سطح شهر برای آنها تشخیص مزاحمت‌زایی داده می‌شود با اعتباری حدود ۳۵ میلیارد تومان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های مستقر در مجموعه کارگاهی نیک‌اندیش عبارت از سنگ تراشی‌ها، درب و پنجره‌سازان، فلزکاران، تولیدکنندگان صنعت الکترونیک و تراشکاری، صافکاری، نقاشی اتومبیل، نجاری، آلومینیوم کار، مکانیکی و ام. دی. اف کاری است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان این که مساحت واحدهای احداث شده در مجموعه کارگاهی نیک‌اندیش با زیربنای بین ۱۵۵ مترمربع تا ۲۸۲ مترمربع در دو طبقه است و هر واحد دارای یک زیرزمین و یک واحد همکف است، خاطرنشان کرد: این واحدها بر اساس آئین نامه مشوق‌های فروش به صورت مزایده و تقسیطی واگذار می‌شود.

وی با اشاره به افزایش بودجه سازمان گفت: بودجه این سازمان از ۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۶۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته که نشان از پویایی این سازمان دارد.

مجیری با اشاره به دیگر پروژه‌های سازمان گفت: احداث مجتمع صنفی پرندگان ذبحی پس از ۲۰ سال انتظار تیرماه امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که احداث کلینیک خدمات خودرویی میدان مرکزی میوه و تره بار به صورت مشارکتی در حال احداث است و تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد، افزود: احداث تالار ۲۵ میدان میوه و تره بار شامل ۲۸ غرفه تا نیز ماه آینده تکمیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان از احداث نیروگاه خورشیدی ۲۶۰ کیلوواتی روی سقف تالار ۲۵ میدان مرکزی میوه و تره بار خبر داد و گفت: احداث سوله‌های ۹ تا ۱۲ میدان مرکزی برای بسته بندی و مواد غذایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که تالار ۲۳ (بارانداز شیلات مرکزی کشور) در حال احداث است، گفت: احداث تالار ۲۴ مشتمل بر ۲۸ غرفه نیز تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

مجیری ادامه داد: سقف بخش شرقی محوطه عرضه بار سبزی میدان با صرف اعتباری بالغ بر چهار و نیم میلیارد تومان در حال احداث است.

وی با بیان این که سالن سرشاخه بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان تا ابتدای تیرماه امسال افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: این سالن به وسعت شش هزار و ۴۰۰ مترمربع محلی برای عرضه گل در کشور خواهد بود، همچنین سالن نهاده‌های کشاورزی این بازار با مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: سالن ماهیان زینتی بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در حال احداث است.

وی با اشاره به توسعه بازار روز کوثر دو گفت: فضای موجود این بازار ۹۰۰ مترمربع بود که در پروژه اجرا شده به دو هزار مترمربع افزایش یافت.

مجیری از بازسازی بازار روز کوثر ۱۱ در مجاورت پارک قلمستان خبر داد و تصریح کرد: اصلاح ساختار جمعه بازار بعثت با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات این سازمان است.

وی گفت: سالن بدنسازی و سقف و لابی مجتمع ورزشی غدیر بهسازی شده و با رفع شرایط کرونا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: مجموع پروژه‌های سال جاری این سازمان ۳۸۹ میلیارد تومان است که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان سال گذشته در سنجش تعالی سازمانی تقدیرنامه سه ستاره را دریافت کرد.

کد خبر 495443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.