کرونای هندی چگونه سر از آبادان درآورد؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جزئیات شناسایی بیمار مبتلا به کرونای هندی در آبادان را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: روزهای اخیر مسافر تبعه هندی از مبدا امارات وارد فرودگاه شیراز و سپس عازم آبادان می‌شود.

وی افزود: در همان بدو ورود به شیراز از این مسافر تست کرونا گرفته شد و پس از مثبت شدن تست او، از طریق دانشگاه علوم پزشکی شیراز این موضوع به خوزستان اعلام می‌شود که بلافاصله این شخص در قرنطینه قرار گرفته و برای اطمینان بیشتر، نیروی حراست نیز درِ منزل او مستقر شد.

ابول نژادیان اظهار کرد: نمونه تست NGS این فرد برای اطمینان از تشخیص نوع جهش یافته این ویروس به آزمایشگاه مرجع تهران ارسال و پس از بررسی‌های لازم مشخص شد این بیمار به ویروس موتاسیون یافته کرونای هندی مبتلا است که به دلیل مراقبت‌ها و قرنطینه این شخص و همه اطرافیان او، بجز این مورد، تاکنون هیچ نمونه مشکوک دیگری از این نوع ویروس در استان خوزستان شناسایی نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از عموم مردم درخواست می‌شود همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را در بالاترین سطح رعایت کنند و عادی انگاری‌ها موجب نشود تا جان عزیزانمان با ابتلاء به کرونا با خطر جدی مواجه شود.

منبع: رکنا

کد خبر 495412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.