کدخدایی: تبلیغات تا اعلام رسمی اسامی نامزدها قانونی نیست

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه تبلیغات انتخابات به صورت رسمی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان آغاز می‌شود، گفت: از همه دستگاه‌ها خواستیم اگر گزارشی از تبلیغات زودهنگام دارند برای ما ارسال کنند تا در بررسی‌ها مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش ایمنا، عباسعلی کدخدایی روز شنبه در گفت‌وگویی درباره فرایند بررسی احراز صلاحیت داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز سومین جلسه عمومی شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان در نوبت صبح برگزار و تعداد از پرونده‌ها رسیدگی شد. دقت‌ها زیاد است بنابراین وقت زیادی را می‌گیرد. بعد از ظهر جلسه بعدی را خواهیم داشت و در تلاش هستیم که تا پایان فرصت ۵ روزه دوم نتایج را اعلام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که در این مدت پرونده چند نفر احراز صلاحیت شده است، گفت: آمار دقیقی ندارم ولی هر روز تعدادی از پرونده‌ها مطرح می‌شود. برخی به کارشناسی بیشتری نیاز دارد بنابراین به کارشناسان ارجاع می‌شود مطالب و مستندات پرونده را دقیق‌تر کنند و این روند ادامه دارد.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در حاشیه جلسه عمومی، بررسی کارشناسی زیادی داریم. اعضا سوالات ابهامات و مستندات پرونده افراد را بررسی می‌کنند و با مراجعی که گزارش دادند دوباره تماس گرفته می‌شود. برخی اوقات خود افراد توضیحاتی را فرستادند که این توضیحات دوباره در جلسه مطرح می‌شود تا بتوانیم به نتیجه نهایی برسیم.

کدخدایی درباره تبلیغات طرفداران داوطلبان در فضای مجازی هم گفت: بارها گفته‌ام تبلیغات انتخابات به صورت رسمی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان آغاز می‌شود و تا قبل از آن تبلیغات ممنوع است. متأسفانه برخی رعایت نمی‌کنند مخصوصاً در فضای مجازی که ضابطه خیلی روشنی تعیین نشده است.

وی ادامه داد: با دوستانمان در وزارت کشور و سایر دستگاه‌های ذیربط در تماس هستیم و از همه دستگاه‌ها خواستیم اگر گزارشی از تبلیغات زودهنگام دارند برای ما ارسال کنند که در بررسی‌ها مدنظر قرار بگیرد.

منبع: ایرنا
کد خبر 495314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.