وضعیت نامعلوم مسی و نیمکت مربیگری بارسا

در تابستان امسال، باشگاه بارسلونا کار بسیار سختی پیش رو دارد. لاپورتا باید مسی را متقاعد به ماندن کند و در مورد سرمربی فصل آینده هم تصمیم بگیرد و انقلابی در ترکیب ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در تابستان امسال، روزهای داغ و شلوغی پیش روی هواداران فوتبال بود. جدا از مسابقات المپیک، یورو، و کوپا آمه‌ریکا، نقل و انتقالات تیم‌های باشگاهی هم می‌تواند جذاب باشد.

یکی از تیم‌های مورد توجه که که تابستان پرحرارتی پیش رو دارد بارسلونا است. از طرفی نتایج بد با کومان و از طرفی تمام شدن قراداد لئو مسی نگرانی‌های بزرگی در اردوگاه کاتالان‌ها به وجود آورده است.

آبی اناری‌ها چند سالی است از دوران اوجشان فاصله گرفته‌اند و راه میلانی جدید را طی می‌کنند. بعد از جنجال‌های فصل پیش مسی و درگیری با بارتومئو که فوق ستاره آرژانتینی را با یک فکس به درهای خروج نزدیک کرده بود، رئیس وقت کاتالان‌ها استعفا داد.

رفراندوم برگزار شد و خوان لاپورتا بر مسند کار نشست. او همواره در سخنانش می‌گوید مسی را با یک پروژه جذاب متقاعد به ماندن می‌کند، اما تحقیر مقابل پاریس در لیگ قهرمانان اروپا و از دست دادن قهرمانی لیگ چیزی که مسی بخواهد.

آبی اناری‌ها جام حذفی را برنده شدند اما چه فایده‌ای دارد؟ تیم نیاز به یک انقلاب اساسی دارد. برای شکل دادن یک تیم رقابتی، رئیس از همین هفته آینده استارت می‌زند. لاپورتا وعده داده پی که، لنگله، امتیتی، فیرپو، روبرتو، پیانیچ، متیوس، کوتینیو، بریتویت دمبله، گریزمان، ترینکائو، آلنیا از بارسا جدا خواهند شد.

اولین بازیکنانی که لباس آبی اناری خواهند پوشید، اریک گارسیا در پست مدافع وسط و ممفیس دیپای و آگوئرو در مهاجم خواهند بود. علاقه به هالند، در دستور کار است اما فسخ ۱۵۰ میلیونی اش او را احتمالاً یک سال دیگر در آلمان نگه می‌دارد تا در آخر فصل ۲۰۲۲، بند فسخ ۷۵ میلیونی اش فعال شود.

در دفاع ماتیاس دلیخت از یووه و الساندرو باستونی از اینتر و همچنین لیساندرو مارتینز مدافع تنومند آژاکس در دستور کار است هرچند در خط هافبک هم برادر پوگبا چراغ سبزی به لاپورتا نشان داده تا پُل را جذب کند. اما نقل و انتقالات در این فصل بخاطر کرونا و وضعیت بد اقتصادی باشگاه‌ها کمی سخت است.

در کنار سرنوشت نامعلوم بازیکنان ورودی و خروجی، وضعیت نیمکت مربیگری بارسلونا هم تبدیل به یک چالش شده و هر روز یک شایعه در این خصوص بیرون می‌آید. رسانه‌ها با قطعیت از اخراج کومان صحبت می‌کنند که البته درست به نظر می‌رسد چرا که خود لاپورتا پروژه جدیدش را به او نمی‌دهد و بارها و بارها با سردی در خصوص مرد هلندی صحبت کرده است.

عده‌ای می‌گویند ژاوی فردی است که سکاندار بارسا می‌شود، سفر چند روز اخیر او به بارسلون و ملاقاتش با پویول به شایعات دامن زد اما مهندس اسپانیایی همه چیز را رد کرد. از طرفی لاپورتا همیشه اعلام کرده در حال حاضر عصر مربیان آلمانی است و من عاشق آنها هستم.

او ابتدا به سراغ یولیان ناگلزمن جوان رفت اما این مربی ۳۳ ساله، سودای نشستن روی نیمکت داغ بایرن مونیخ را در سر داشت. مدتی بعد فلیک که آمار خارق العاده با باواریایی‌ها ثبت کرده بود مشخص شد سرمربی تیم ملی آلمان می‌شود، رئیس کاتالان‌ها سعی در ترغیب وی داشت اما فلیک گفته نمی‌تواند توافق شفاهی با ژرمن‌ها را بر هم بزند.

حالا جدیدترین گزینه یورگن کلوپ آلمانی سرمربی پر جنب و جوش قرمزهای آنفیلدی است. او تا ۲۰۲۴ با لیورپول قرارداد دارد اما لاپورتا امیدوار است نتواند امسال سهمیه اروپایی بگیرد تا راحت جدا شود. از طرفی اخراج کومان هم هشت میلیون یورو برای آبی اناری‌ها زیان مالی دارد که آنها را با چالش مواجه کرده است البته این را هم باید اضافه کرد که بعد از پایان یورو و کنار گذاشتن تیم ملی فوتبال آلمان، یوواخیم لوو هم تبدیل به گزینه‌ای جذاب می‌شود، هر چند که پرز هم او را برای جانشینی زیدان که فصل جدید را روی نیمکت یووه خواهد گذراند در نظر دارد.

چیزی که مشخص است این است که بارسلونا امسال با ۱۴ بازیکن خود یا خداحافظی می‌کند یا این که قراداد تعدادی را کاهش می‌دهد. در این بین خوان لاپورتا هم توافقی با بانک "گلدمن ساکس" آمریکا به‌دست آورده تا با دریافت ۵۰۰ میلیون یورو وام، بازیکنان مدنظر را بخرد.

از زمانی که ماریا بارتومئو مسند مدیریت بارسا را رها کرد و رفت، بدهی کاتالان‌ها به یک میلیارد و چهارصد میلیون یورو رسیده است، در حالی که بدهی‌ها سیصد میلیون کمتر بوده است. با توجه به این اتفاق، برخی‌ها گمان می‌کنند بخشی از این وام، برای ساختن ورزشگاه اسپای بارسا باشد.

با همه این مشکلات، قرارداد لیونل مسی در پایان این فصل تمام می‌شود و هواداران آبی اناری بسیار نگران هستند که او تمدید نکند و جدا شود. اگر مسی تصمیم به پایان کار در بارسا بگیرد، شکست مقابل سلتاویگو در نیوکمپ آخرین بازی او در پیراهن بلوگرونا بود.

با این حال پدر مسی مدام با رئیس باشگاه در تماس است تا توافق صورت گیرد. خوان لاپورتا هم در حال بررسی وضعیت مالی باشگاه است تا بهترین تصمیم را بگیرد ولی با پیوستن احتمالی هموطن مسی یعنی سرخیو آگوئرو به تیم بعید است که لئو جدا شود.

کد خبر 495225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.