تحلیل سیاست‌های شفافیت و مشارکت در شهرداری اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: اجرای سیاست‌های شفافیت و مشارکت یک فرایند زمان‌بر و مستمر است، با این وجود می‌توان گفت شهرداری اصفهان با گام برداشتن در این مسیر توانسته به سمت یک شهرداری شیشه‌ای پیش رود.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روند آگاه‌سازی مردم از فعالیت‌های مدیریت شهری مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و همین موضوع یکی از دلایل موفقیت شهرداری اصفهان در همراه کردن مردم در ایجاد زمینه‌های شفافیت است، هرچند ساختارهای بروکراسی شکل گرفته تا سالیان طولانی برای انطباق با سیستم شفافیت، نیاز به زمان و همراهی دارد.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های انجام شده رویکردی کامل داشته که ممکن است در اجرا به دلایل مختلف دچار نقص شده باشد، گفت: مهمترین عوامل آن ساختارهای پیچیده اداری موجود است که ممکن است در ارائه اطلاعات یا به‌روزرسانی آنها زمینه مناسبی را ایجاد نکند یا در ارائه برخی از اطلاعات محدودیت‌های خاصی در نظر گرفته شود که این موضوعات در نهایت روند تکمیلی پیدا خواهد کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تاکید کرد: سیاست‌های مشارکتی شهرداری اصفهان سیاست‌های موفق‌تری بوده و توانسته در زمینه‌های مختلف از وجود شهروندان استفاده کند که مهمترین آنها تهیه برنامه جامع با رویکرد نوین است.

وی با اشاره به نحوه ارزیابی سیاست‌های شفافیت و مشارکت در شهرداری اصفهان، گفت: بر مبنای برنامه سنجش‌پذیر شهردار یکی از شاخص‌های این برنامه میزان شفافیت و مشارکت شهروندان در کارهای شهرداری اصفهان بوده است که از طریق نهادهای ارزیاب و نظارتی داخل شهرداری به صورت مرتب شاخص‌های ممکن مورد سنجش قرار می‌گیرد.

حسینی‌نیا با بیان اینکه نخستین مورد در حوزه شفافیت، بودجه است، تصریح کرد: استفاده از سیستم‌های الکترونیکی در ارائه خدمات می‌تواند زمینه ارتقا و پیاده‌سازی سیاست‌های شفافیت و مشارکت را فراهم‌ کند که از مهمترین این ارائه خدمات «شهرسازی الکترونیک» است.

وی ادامه داد: بسیاری از خدمات شهرداری به شهروندان در حوزه شهرسازی است که با سیستم الکترونیکی شهرسازی بسیاری از موارد شفاف شده و از بروز تخلفات جلوگیری شده است.

کد خبر 495188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.