بازی پک‌من (PAC-MAN)؛ نوستالژی و جذاب

شرکت باندای نامکو چهل و یکمین سالروز انتشار بازی پک-من را در تاریخ ۲۲ ماه مه با برگزاری مراسم خاص جشن می‌گیرد. معرفی، دانلود، کدهای تقلب و آموزش این بازی مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بازی پک_من بدون شک یکی از شناخته‌شده‌ترین بازی‌ها به سبک آرکید محسوب می‌شود که برای اولین بار در تاریخ ۲۲ مه سال ۱۹۸۰ میلادی توسط شرکت باندای‌نامکو در ژاپن ساخته شد و سپس شرکت میدوی‌گیمز در ایالات متحده آمریکا آن را منتشر کرد. بازی پک_من نزدیک به ۴۱ سال است که وارد زندگی ما شده است و بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است. این بازی باعث شناخته شدن دستگاه‌های آرکید شد که آن‌ها را می‌توان به عنوان نسل‌های پیشین کنسول بازی‌های ویدئویی خانگی در نظر گرفت.

معرفی بازی پک_من

پک_من (PAC_MAN) بازی بسیار جذاب و خاطره‌انگیزی است به همین دلیل آمار دانلود این بازی از منابعی مانند گوگل پلی استور و اپ استور به شدت افزایش یافت. در این بازی، افراد یک محیط دو بعدی و کاملاً کارتونی را مشاهده می‌کنند کاراکتری که افراد آن را کنترل می‌کنند یک توپ زرد رنگ است که دهانش باز و بسته می‌شود و منتظر خوردن اشیا یا خوراکی‌های مقابلش است. یکی از ویژگی‌های قابل توجه بازی پک_من صداگذاری مطلوب آن است که لذت بازی را افزایش می‌دهد.

نحوه انجام بازی پک_من

کاربران در مراحل اصلی بازی در یک مسیر پر پیچ و خم قرار داده می‌شوند و دایره زرد رنگ بازی را به گونه‌ای هدایت می‌کنند که همه جوایز، سکه‌ها و نقاطی که در مسیرهای مختلف نقشه وجود دارد را بخورد. البته افراد باید در حین انجام این کار مراقب دشمنانی مشابه هشت پا نیز باشند، زیرا دایره زرد رنگ نمی‌تواند هشت پاها را بخورد و در صورت برخورد با آن‌ها بازنده می‌شود. هشت پاها در بازی پک_من به صورت غیر قابل پیش بینی حرکت می‌کنند و این مسئله باعث افزایش جذابیت بازی و سخت‌تر شدن آن می‌شود. با توجه به این موضوع که الگوی حرکتی هشت پاها مشخص نیست، پیش بینی مسیری که در پیش می‌گیرند ممکن نیست و کاربران را با چالش رو به رو می‌کند.

بازی آنلاین پک_من

افراد می‌توانند بازی پک_من را از اپ استور یا گوگل پلی استور به صورت رایگان دانلود کنند، این بازی تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیون بار توسط کاربران اندرویدی سراسر جهان دانلود شده است و جزء پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها در نظر گرفته شده است. از جمله ویژگی‌های مثبت این بازی امکان رقابت کردن با دیگر بازیکنان در سراسر جهان به صورت آنلاین است. هدف از بازی آنلاین با دیگر افراد بیدار کردن هشت پاها، ایجاد چالش و متعاقباً شکست دادن آن‌ها است. با این وجود در صورتی که تمایل ندارید با دیگر بازیکنان رقابت کنید یا قصد دارید این بازی را تمرین کنید نسخه تک‌نفره برای این بازی در نظر گرفته شده است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن به صورت کاملاً آفلاین بازی کنند. کاربران می‌توانند ظاهر و صدای شخصیت بازی پک_من را بر اساس تم‌های مختلف تغییر دهند.

دلایل اصلی جذابیت بازی پک_من

دلایل اصلی جذابیت و محبوبیت بازی پک_من شامل سادگی و در دسترس بودن، داشتن تنوع و انعطاف‌پذیری مناسب، کسب امتیاز بالاتر و استفاده از شخصیت نمادین و دوست داشتنی می‌شود. بازی مورد نظر بر اساس قواعد ساده‌ای عمل می‌کند به طوری که بازیکنان از همان آغاز متوجه روند بازی می‌شوند حتی اگر تا کنون هیچ بازی ویدئویی و رایانه‌ای را تجربه نکرده باشند نیز باز هم می‌توانند با این بازی ارتباط برقرار کنند.

با وجود این که شکل اصلی بازی تغییر نکرده است، اما با تولید هر نسخه جدید آن پیشرفت‌هایی را تجربه می‌کند و توجه افراد را به خود جلب می‌کند. کسب امتیاز بالاتر و نمایش دادن آن در بالای فهرست امتیازها هدفی برای خود فرد و دیگران است که امتیاز برتری کسب کنند و رکوردشکنی کنند. ظاهر بازی پک_من و شخصیت به کار رفته در آن می‌تواند حس شیرین نوستالژی را زنده کند. لازم ذکر است که شخصیت پیترکیول در فیلم نگهبانان کهکشان ۲ برای مبارزه با یک موجود نامیرا فرم پک_من را به خود گرفته بود، این موضوع نشان دهنده این است که پک_من در حدی محبوب است که فیلمساز برای بهتر جلوه دادن قهرمان داستان از ظاهر آن استفاده کرده است.

بازی‌های شرکت باندای نامکو

باندای نامکو یک شرکت بین المللی است و دفتر مرکزی آن در توکیو قرار گرفته است. این شرکت بازی‌های زیادی مانند دارک‌سولز (Dark Souls)، کابوس‌های کوچک (Little Nightmares)، تیکن (Tekken)، پراجکت‌کارز (Project cars)، سوپر اسمش بروز (Super Smash Bros)، وان‌پیس (One Piece)، ناروتو (Naruto)، کاپیتان سوباسا (Captain Tsubasa) و دراگون‌بال (Dragon Ball) را معرفی کرده است و تعدادی از این عناوین منتشر شده بر اساس کارتون‌های محبوب ژاپنی انتخاب شده است، بنابراین مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 495162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.