افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های راه و شهرسازی در سفر به اصفهان

وزیرراه و شهرسازی گفت: افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های (راهسازی، مسکن، بازآفرینی شهری و مرکز تحقیقات) در سفر اخیر به استان اصفهان با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی در اینستاگرام خود نوشت:

"افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های (راهسازی، مسکن، بازآفرینی شهری و مرکز تحقیقات) در سفر اخیر به استان اصفهان با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال انجام شد. افتتاح مرحله نخست مسکن محله همت آباد و آغاز مرحله دوم این طرح، ۷ کیلومتر از باند دوم مبارکه - بروجن، ۱۱ کیلومتر از محور اصفهان به اردستان (چهار خطه)، آزمایشگاه جامع قیر و آسفالت دانشگاه صنعتی اصفهان و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های اقدام ملی مسکن در قالب پنج هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی و آغاز عملیات احداث محور نائین - طبس (مشجری به سه راهی چوپانان به طول ۳۰ کیلومتر) و بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به طول ۳۰ کیلومتر این هفته در استان اصفهان به سرانجام رسید. جاده مبارکه - شهر مجلسی – بروجن یکی از پرترددترین راه‌های اصلی بین استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری و محور اتصال به استان‌های جنوبی کشور است. ساخت باند دوم محور اصفهان - اردستان، حد فاصل کمشچه تا محور اردستان نائین، به طول ۷۸ کیلومتر است که عملیات اجرایی ۶۰ کیلومتر آن در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و ۱۱ کیلومتر دیگر شامل ۲ باند رفت و برگشت نیز روز گذشته به بهره‌برداری رسید. طرح همت‌آباد یکی از مهمترین طرح‌های بازآفرینی در کلانشهر اصفهان و مُدل و برنامه‌ای از بازآفرینی در وسعت بزرگ است که با حمایت مردم در حال اجراست و روز گذشته نخستین بلوک بازسازی منازل آن با ظرفیت ۲۴ واحد افتتاح شد. حدود ۷۵ هکتار از بافت فرسوده کلانشهر اصفهان مربوط به این محله است.
همچنین عملیات ساخت پنج هزار و ۸۵۴ واحد مسکن ملی در ۱۱ شهر استان شامل چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی استان در شهر جدید بهارستان و یکهزار و ۳۵۴ واحد دیگر در ۱۰ شهر تیران، دهاقان، شهرضا، اردستان، انارک، برزک، بادرود، چادگان، سمیرم و علویجه آغاز شد. پروژه تقاطع غیرهمسطح و میدان مسکن مهر نائین در کمربندی شهر نائین واقع شده و قسمتی از محور طریق الرضا است این پروژه به منظور سهولت ترافیک و عدم تداخل با ترافیک شهری اجرایی شده است که با ۴ کیلومتر راهسازی و ۴ دهانه پل ۱۴ متری دیروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت. استان اصفهان دارای ۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده (۱۰ درصد کل بافت‌های فرسوده کشور) است که ۴۰ طرح بازآفرینی شهری در آنها در حال اجراست. سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری کل کشور در نظر گرفته شده است. تسهیلات بانکی ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده از ۶۰ به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافت و وام سازنده برای هر واحد سه برابر شد و به ۳۰۰ میلیون تومان رسید. "

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های راه و شهرسازی در سفر به اصفهان

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های راه و شهرسازی در سفر به اصفهان

کد خبر 495158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محسن IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    2 0
    اگه وقت کردین یه سریم به شهرک فرهنگیان مینادشت بزنید خیابانا خاکیه بارون که میاد نمیشه بری بیرون دیگه گل میشه خیلی سخته واقعا