تزریق واکسن کرونا به بیماران قلبی عروقی چگونه باید انجام شود؟

فوق تخصص قلب و عروق گفت: فردی که بیماری نارسایی قلبی نوع سه یا چهار دارد در صورت ابتلا به کرونا به احتمال زیاد فوت می‌کند و نیاز است حتما واکسن کرونا را دریافت کنند، اما افرادی که نارسایی قلبی کلاس یک و دو دارند به احتمال زیاد درصورت ابتلا به کرونا مقاومت بیشتری در برابر بیماری دارند.

جعفر گلشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هیچ گونه محدودیتی برای تزریق واکسن کرونا به بیماران قلبی وجود ندارد حتی برای بیمارانی که نارسایی قلبی پیشرفته (کلاس چهار) دارند.

وی افزود: افرادی که نارسایی قلبی دارند به چهار دسته کلاس یک، دو، سه و چهار تقسیم می‌شود که کلاس یک نوع خفیف بیماری و کلاس چهار نوع شدید بیماری است.

فوق تخصص قلب و عروق تاکید کرد: حتی اگر بیماری کلاس چهار نارسایی قلبی داشته باشد، محدودیتی برای او به منظور دریافت واکسن کرونا وجود ندارد اما بیمارانی که تحت درمان با داروی وارفارین یا داروهای ضد انعقاد هستند باید احتیاط کنند.

گلشاهی ادامه داد: ممکن است در محل تزریق این بیماران در حین تزریق واکسن کرونا خون مردگی ایجاد شود و باید حدوداً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه محل تزریق را فشار بدهند، خون مردگی از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: ورود بیماران مبتلا به کلاس سه و چهار نارسایی‌های قلبی و عروقی به مراکزی که برای تزریق تعیین شده است احتمال ابتلاء آن‌ها به کرونا را بالا می‌برد بنابراین بهتر است مسئول تزریق واکسن برای تزریق واکسن کرونا به این افراد به محلی خارج از مراکز مراجعه کند.

فوق تخصص قلب و عروق اضافه کرد: افرادی که بیماری قلبی کلاس یک و دو دارند، می‌توانند با مراجعه به مراکز تعیین شده واکسن کرونا را دریافت کنند اما بهتر است افراد مبتلا به کلاس سه و چهار کرونا در این رابطه محتاط باشند.

گلشاهی افزود: در بیمارانی که مبتلا به بیماری دریچه قلب هستند نیز مشکلی وجود ندارد و واکسیناسیون نه تنها بلامانع بوده بلکه از واجبات است و همانطور که واکسن آنفلوانزا باید سالی یک بار برای بیماران قلبی تزریق شود، واکسن کرونا نیز برای بیماران مبتلا به بیماری‌های نارسایی قلب واجب است.

وی تاکید کرد: فردی که بیماری نارسایی قلبی نوع سه یا چهار دارد، در صورت ابتلاء به کرونا احتمال زیاد فوت می‌کند و نیاز است حتماً واکسن کرونا را دریافت کنند اما افرادی که نارسایی قلبی کلاس یک و دو دارند به احتمال زیاد در صورت ابتلاء به کرونا مقاومت بیشتری در برابر بیماری دارند.

فوق تخصص قلب و عروق گفت: تزریق واکسن کرونا نه تنها محدودیتی برای بیماران نارسایی قلب، بیماران دریچه قلب و بیماران قلبی و عروقی ندارد بلکه این گروه نسبت به سایر بیماران در اولویت هستند.

کد خبر 494917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • PL ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    5 0
    اقای دکتر کلاسهارو هم توضیح میدادید
  • ادریس IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    7 1
    سلام ما الان از کجا واکسن کرونا دریافت کنیم بیماری قلبی هستیم بخدا راهنمایی کنی الان ما چکار کنیم
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    13 0
    سلام من تنگی عروق دارم ومیترال چپم نیز بزرگ است وبه من گفته شده که باید واکسن فایزر یا مُودِرنا بزنم 68 سال دارم هنوز هم واکسن نزده ام . خواهش می کنم یکی از این دو ، واکسن را ، وارد کنید، تا بیمارانی مانند بنده هم بتوانند واکسینه بشوند! التماس دعا
  • حسین IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    2 0
    باسلام بنده درسال95سکته قلبی داشتم ویکی از رگهای قلبم فنر گذاشته شده ورگ دیگر ی بابیش از 50درصد گرفتگی دارم و فشار خون هم دارم داروهای مصرف میکنم ولی چون سنم 60 سال نشده واکسن کوید را تزریق نمیکنند ونمیدونم بیماری ما دراولویته یا نه
    • حجت JP ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      6 7
      من مشکل قلبی دارم یه رگم بسته شده وانژیو شدم ایا واکسن کرونا بزنم یا نه
    • حجت JP ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      10 1
      من مشکل قلبی دارم یه رگم بسته شده وانژیو شدم ایا واکسن کرونا بزنم یا نه
  • محبوبه زارع IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    5 2
    من یک بیمارقلبی عروقی و ریوی هستم ولی هنوز پیام بهم ندادند برا واکسن کرونا چکار باید بکنم تو این مدت کرونا فقط تا دکتر رفتم امدم تو را خدا رسیدگی کنید
  • سید علی اکبر حسینی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    5 1
    بنده دوبار ت کنون سکته قلبی داشته ام دوتا از رگهای قلبم فنر خوردهوعمل پیس گذاری هم انجام داده ام وهنوز واکسن کرونا دریافت نکرده ام ونمیدانم جزء بیماران با اولویت واکسن هستم یا خیر لطفا راهنمایی کنید
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    16 2
    سلام من واریس شدید دارم آیا واکسن کرونا بزنم خون لخته نمی شود و ایجاد سکته کند چون بیشتر رگهای پایم برجسته شده بعضی جاها رگها به رنگ بنفش شده است
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    25 9
    من جراحی تعویض دریچه شدم و وارفارین مصرف میکنم من می تونم واکسن کرونا بزنم
  • ابوالقاسم IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    8 7
    سلام من قرص وار فارین مصرف میکنم آیا باید واکسن بزنم یا خیر
  • علی اکبرسلیمانی ارین IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    7 3
    سه تا ازدریچه هایی قلبم فلزی است وارفارین می خورم چه واکسنی کرنا برام خوب است