کاهش تست‌های مثبت از ۴۵ درصد به ۲۳ درصد/واکسن‌های تزریقی از نوع سینوفارم و آسترازنکا است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص روند واکسیناسیون و آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس در استان اصفهان توضیحاتی ارائه داد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص روند واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان، اظهار کرد: افراد متولد سال ۱۳۲۵ و قبل از آن که تا کنون علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه نشده‌اند، می‌توانند در سامانه نوبت دهی واکسیناسیون کرونا برای ثبت نام و ارائه اطلاعات اقدام کنند، بعد از ثبت نام، زمان و محل تزریق واکسن برای آن‌ها با ارسال پیامک اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ روز است که واکسیناسیون افراد ۷۵ سال به بالا شروع شده و تا تکمیل واکسیناسیون این گروه ادامه دارد، افزود: هر گروه هدفی که طبق سند ملی واکسیناسیون اعلام می‌شود، اسامی آن‌ها در سامانه وجود دارد و به صورت پیامکی محل و زمان واکسیناسیون برای آن‌ها ارسال می‌شود، اما برخی نیز به هر دلیلی پیامک برایشان ارسال نشده است و گروه‌های جامانده از واکسیناسیون هستند، این گروه‌ها می‌توانند به سامانه سلامت مراجعه و اطلاعاتشان را تکمیل کنند تا برایشان پیامک ارسال شود و بر اساس آن در زمان مقرر مراجعه کنند و واکسن بزنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: گروه بعدی برای انجام واکسیناسیون زمانی اضافه می‌شود که بیشتر گروه قبلی واکسینه شده باشند.

واکسن ایرانی وارد چرخه واکسیناسیون نشده است

وی در خصوص محموله‌های جدید واکسن، اضافه کرد: در حال حاضر محموله‌های جدید به اصفهان رسیده و کار واکسیناسیون با تمام قدرت انجام می‌شود. بیشتر واکسن‌ها از نوع چینی و آسترازنکا هستند و هنوز واکسن ایرانی وارد چرخه واکسیناسیون نشده است.

نجیمی با توضیح این که محموله‌های جدید واکسن به طور مدام می‌رسد، تصریح کرد: آخرین محموله حدود سه روز پیش به اصفهان رسیده و تحویل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شده است.

روند کلی بیماری رو به کاهش است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص وضعیت بیمارستان‌های استان اصفهان در مقابله با شیوع کرونا ویروس، اظهار کرد: روند کلی شیوع بیماری کووید ۱۹ رو به کاهش است، هر چند که در برخی مواقع سیر نزولی آن کند می‌شود، اما از نظر آمار ابتلای کل، شناسایی بیماران جدید و تعداد بیماران بستری روند کاهشی را در استان داریم.

وی ادامه داد: حجم پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها تقریباً از سه هزار و ۶۰۰ بیمار به حدود یک هزار و ۴۰۰ بیمار رسیده است و امیدواریم این کاهش با همکاری مردم و رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا ویروس ادامه‌دار باشد.

نجیمی با اشاره به آمار فوتی بیماران کرونا در استان اصفهان، تصریح کرد: آمار روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ نفر فوتی داریم و موارد بستری روزانه نیز حدود ۲۵۰ نفر است و حدود همین تعداد هم روزانه از بیمارستان‌ها ترخیص می‌شوند.

بیمارستان الزهرا(س) همچنان مرجع کرونا است

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که آمار پذیرش بیماران به کمتر از ۷۰۰ مورد نرسند بیمارستان الزهرا(س) به عنوان بیمارستان مرجع باقی خواهد ماند، اضافه کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های غرضی و الزهرا(س) مرجع کرونا هستند و سایر بیمارستان‌ها از جمله بخشی از بیمارستان خورشید نیز پذیرش بیماران کرونا را دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد تست‌های مثبت از حدود ۴۵ درصد در اوایل موج چهارم به ۲۳ درصد رسیده است و از نظر رعایت پروتکل‌ها نسبت به عید وضع بهتری داریم، اما متأسفانه با بازگشایی اصناف رعایت‌ها تا حدودی نسبت به بعد از عید کاهش یافته است.

وی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا، گفت: همه افراد حتی کسانی که واکسن زدند باید دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا ویروس را رعایت کنند.

کد خبر 494900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.