افتتاح فاز نخست مجتمع صنفی خواروبار و خشکبار در اصفهان

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: فاز نخست مجتمع صنفی خواروبار با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان هفته آینده مورد بهره‎برداری قرار می گیرد.

محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی این سازمان در ادامه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح»، اظهار کرد: ساماندهی مشاغل شهری امری ضروری است و وظیفه اصلی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری، ساماندهی اصنافی است که در سطح شهر به مرور زمان استقرار یافته و نوع فعالیت آن‌ها مشکلات و مزاحمت‌هایی برای مردم به وجود آورده‌ است.

وی ادامه داد: روز یکشنبه شاهد افتتاح مجتمع صنفی خواروبار و خشکبار در میدان مرکزی میوه و تره بار هستیم که فاز نخست آن افتتاح شده و اجرای فاز دوم کلنگ زنی می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: فاز نخست مجتمع صنفی شامل ۴۵ سوله است که قصد داریم واحدهای صنفی خیابان‌های صارمیه، جهاد و ولیعصر را در این مجتمع مستقر و ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه فاز دوم شامل ۶۶ واحد است که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز خواهد شد، ادامه داد: با استقرار واحدهای صنفی در این مجتمع میدان میوه و تره بار را به قطب خشکبار در مرکز کشور تبدیل کرده و طی سال‌های آتی می‌توانیم توسعه آن را رقم بزنیم.

مجیری اظهار کرد: مجموعه‌ای دیگر که در شهرک نیک‌اندیش روز یکشنبه به بهره برداری می‌رسد شامل ۴۰ واحد کارگاهی تحت عنوان بلوک‌های x,y,z است و این کارگاه‌ها برای استقرار واحدهایی که در سطح شهر برای آنها تشخیص مزاحمت‌زایی داده می‌شود با اعتباری حدود ۳۵ میلیارد تومان ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرک نیک‌اندیش واحدهای تراشکاری، در و پنجره‌سازی و ام دی اف کاری و مشاغلی که در سطح شهر آلاینده بوده و نوع فعالیت آن‌ها برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کند، مستقر خواهند شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: این واحدهای صنفی از طریق مزایده به افراد واگذار می‌شود، اما به اصنافی که مشکل مزاحمت‌زایی داشته باشند بر اساس آئین نامه مشوق‌های فروش به صورت تقسیطی واگذار می‌کنند؛ به طور مثال ۳۰ درصد نقدی و مابقی در ۴۸ قسط واگذار می‌شود تا انگیزه‌ای برای استقرار واحدها در محل جدید باشد.

کد خبر 494881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.