استفاده از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان برای کشور مستمر باشد

شهردار زاهدان گفت: وجود مرزهای دریایی و خشکی این استان با کشورهای دیگر، زیرساختی است که اگر از آن به نحو مطلوبی استفاده شود، آینده خوبی را برای استان رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالقادر پربار امروز (چهارشنبه) در جلسه انتقال تجربیات مدیریت شهری اصفهان به زاهدان که در جریان سفر مدیران شهری اصفهان به سیستان و بلوچستان برگزار شد، با تقدیر از ورود شهرداری اصفهان به حوزه‌های اجتماعی سطح ملی، اظهار کرد: این نهاد پس از سیل سال ۹۸ استان سیستان و بلوچستان امکانات و کمک‌های خوبی فرستاده که قابل تقدیر است البته شهرداری‌های دیگر نیز همراه مردم سیستان و بلوچستان بودند اما با انجام اقدامات اولیه پس از سیل، ارتباط آن‌ها قطع شد.

وی افزود: پس از سیل ارتباط و پیوند میان اصفهان و بنت، یکی از شهرهای استان ما در قالب یک انجمن خیریه ایجاد شد که در آن مردم و خیرین اصفهان حضور یافتند و رابطه اصفهان با سیستان و بلوچستان را تقویت کرد.

شهردار زاهدان تصریح کرد: تجارب خوبی که در مدیریت شهری اصفهان وجود داشت، برای راه‌اندازی خزانه، اصلاحات حوزه برنامه و بودجه و ممیزی املاک در شهرداری به زاهدان منتقل شد و متخصصان شهرداری به ما مشاوره و راهنمایی دادند.

وی گفت: وجود منطقه کوهستانی و آب‌های زیرزمینی باعث شده یک شهرستان سیستان و بلوچستان به اندازه یک استان منابع طبیعی و آبی داشته باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی‌بدیل داشته و استانی دارای اهمیت از لحاظ جغرافیایی است که جایگاه آن را رفیع و پراهمیت کرده است، ادامه داد: وجود مرزهای دریایی و خشکی این استان با کشورهای دیگر، زیرساختی است که اگر از آن به نحو مطلوبی استفاده شود، آینده خوبی را برای استان رقم می‌زند.

نوروزی خاطرنشان کرد: تجارت برنج و گوشت از سمت استان سیستان و بلوچستان در دو مرحله حساس که کشور در تأمین این مایحتاج مردم دچار مشکل شده بود، آن را حل کرد؛ این استفاده‌ها مقطعی است در حالی که استان ظرفیتی مستمر دارد و تصمیم‌گیران کشور باید آن را به کار گیرند.

کد خبر 494773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.