آتش‌سوزی باغ‌ها عمدی و توسط افراد ناشناس صورت می‌گیرد

رئیس ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری خلخال گفت: علت آتش‌سوزی در باغ‌های خلخال که توسط نگهبان پارک جنگلی اللرباغی و همچنین باغداران باغ‌های حاشیه خلخال گزارش شده عمدی و توسط افرادی ناشناس صورت گرفته است.

به گزارش ایمنا، سیدحسن موسوی در این باره اظهار کرد: این آتش‌سوزی‌ها به ویژه از آغاز زمان گرده‌افشانی و باردهی پنبه‌ای درختان تنومند چنار در باغ‌های مرکز و حاشیه شهر افزایش یافته و تاکنون بیش از ۳۰۰ مورد آتش‌سوزی با تلاش و حضور به موقع آتش‌نشانان در محل وقوع حادثه مهار شده است.

وی با بیان اینکه همه موارد آتش‌سوزی باغ‌های خلخال عمدی و توسط افراد ناشناس صورت می‌گیرد، اظهار کرد: علت آتش‌سوزی در باغ‌های خلخال که توسط نگهبان پارک جنگلی اللرباغی و همچنین باغداران باغ‌های حاشیه خلخال گزارش شده عمدی و توسط افرادی ناشناس صورت گرفته است.

رئیس ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری خلخال با اشاره به سختی تردد خودروهای اطفای حریق آتش‌نشانی خلخال در داخل باغ‌ها و مناطق دچار آتش‌سوزی شده، گفت: مهار موارد آتش‌سوزی گزارش شده در باغ‌ها بیشتر با استفاده از امکانات دستی و به سختی توسط آتش‌نشانان این شهر انجام می‌شود.

وی با اشاره به وارد شدن خسارت سنگین مالی به باغداران در جریان آتش‌سوزی‌های چند روز گذشته خلخال افزود: در حالی که هنوز عامل و یا عوامل آتش‌سوزی عمدی باغ‌ها شناسایی و دستگیر نشده است موارد آتش‌سوزی در باغ‌ها افزایش یافته طوری که امروز ۵۰ نقطه از باغ‌های حاشیه رودخانه هروچایی و حوالی پارک جنگلی اللرباغی آتش گرفته است.

موسوی گفت: با توجه به سرعت انتقال شعله‌های آتش از طریق بار درختان چنار که دارای نوعی ماده سوختی آتش‌زا هستند، خسارت مالی وارده قابل توجه بوده و علاوه بر سوختن علوفه، درختان، پایه‌های حفاظ سیم خاردار و فنس باغ‌های میوه و چنار بخشی از امکانات و تجهیزات باغداران طعمه حریق شده و از بین رفته است.

وی افزود: تا پایان زمان ریزش بار درختان چنار انتظار از باغداران مراقبت لازم و بیشتر از باغ و گزارش به موقع آتش‌سوزی‌ها به ایستگاه آتش‌نشانی و همچنین شناسایی مسببان آتش‌سوزی‌های روزهای اخیر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 494669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.